ملیکا متولیپور در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: بازیگری در ایران و ورود به دنیای سینما و تصویر بیقانون است و کسی هم اگر میخواهد وارد آن شود، شروع کردن از تئاتر کمهزینهتر است. البته در اینجا هم از طرفی به تئاتر اجحاف میشود و از طرفی دیگر برای تئاتر خوب است.
به گفته بازیگر مجموعه تلویزیونی آزادی مشروط (مسعود دهنمکی ۱۴۰۱)، تئاتر جای خوبی برای تمرین و پرورش بازیگران خوب برای دنیای تصویر است.
متولیپور معتقد است تئاتر دنیایی بیرون از سینما و به تعبیری درون سینماست. بخشی از سینما درون تئاتر و بخشی از تئاتر درون سینما قرار دارد. نمیشود اینها را زیرمجموعه هم حساب و یا از هم تفکیک کرد.
بازیگر طلاق (ابوالقاسم طالبی) اظهار داشت: فرق زیادی هم بین سینما و تئاتر در ایران و جهان وجود ندارد. اما از طرفی ژانر مسلط در سینمای ایران ملودرام است که در تئاتر هم زیاد دیده میشود. محدودیتهای مالی و دیگر محدودیتها باعث میشود که سینمای ایران نسبت به سینمای جهان به تئاتر خودش نزدیکتر باشد.
متولیپور گفت: در کشورهای پیشرفتهتر مانند فرانسه حتی ژاپن و آمریکا، بازیگران تئاتر و سینما کاملا از هم جدا هستند و خیلی کم پیش میآید که بازیگری در هر دو، کار کرده باشد. چون معتقدند که مدیومهای متفاوتی بازی میکنند و این خیلی هم دور از ذهن نیست.
بازیگر از سرنوشت ۴ (محمدرضا خردمندان ۱۴۰۱) با بیان اینکه تئاتر و سینما از هم متفاوتند، افزود: وقتی در سینما کلوزآپ بازی میکنید حتی یک حرکت کوچک پلکزدن دیده میشود اما حتی اگر در ردیف نخست هم نشسته باشید نمیتوانید ریزحالتهای چهره تماشاگر تئاتر را متوجه شوید و به همین دلیل بازی در سینما و تئاتر و سبکهای بازی در این دو هم متفاوت است. نه فقط در بحث بدن که در نوع بیان هم بازیگری در سینما و تئاتر متفاوت از هم است.
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
تهران- ایرنا- بازیگر مجموعههای تلویزیونی «آزادی مشروط» (مسعود دهنمکی۱۴۰۱) و «بازپرس» (احمد معظمی ۱۴۰۲) میگوید که بازیگری در دنیای تصویر بیقانون است و تئاتر و سینما دنیایی متفاوت از هم دارند.