تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و پلمب ۱۰۹ واحد صنفی و کارگاهی متخلف در بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس استان هرمزگان، سرهنگ محراب کاظمی روز سه شنبه اظهار کرد: این تعداد واحد صنفی و کارگاهی متخلف با تلاش شبانه روزی یک ماه گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان مرزی در اجرای طرح کنترلی و نظارتی بر صنوف با محوریت برخورد با اتباع غیر مجاز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: ماموران در اجرای این طرح با گشت زنی هدفمند در بازارها و مجتمع‌ های تجاری تعداد ۱۰۹ واحد صنفی و کارگاهی را به دلیل بکارگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و پنج واحد مسکونی را به دلیل اجاره دادن به آنها پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: همچنین در مدت یادشده و با تلاش بی وفقه و شبانه روزی ماموران پلیس به منظور صیانت از امنیت پایدار در این شهرستان مرزی تعدادی از اتباع بیگانه غیر مجاز دستگیر و با هماهنگی‌ های با مقام قضایی از این جزیره طرد شدند.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: پلیس این شهرستان مرزی با استفاده از تمام توان رزمی، عملیاتی و اطلاعاتی همواره تلاش می کند با برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه، زمینه فعالیت و کسب و کار سالم اقتصادی را برای اصناف و قشموندان فراهم کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.