ایلام - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش سیروان گفت: تابستان امسال ۱۰ پایگاه تابستانی در مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان با بیش از ۱۰ رشته ورزشی، هنری، علمی و مذهبی فعال شده است.

به گزارش ایرنا ؛ وجیهه سبزی فرد روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان سال جاری افزود: توجه ویژه به غنی سازی اوقات فراغت باعث جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ های پرورشی، فرهنگی و تربیتی در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌ آموزان باعث گرایش آن‌ها به فعالیت‌های مثبت و سازنده و ظهور استعدادهای نهان آنها می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش سیروان ادامه داد: پایگاه های تابستانی با هدف شکوفایی استعداد دانش آموزان در قالب برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی اجرا می شود.

سبزی فرد با اشاره به اینکه پایگاه‌های تابستانی فرصت ارزشمندی جهت تحقق این امر مهم هستند، گفت: بخشی از رسالت آموزش و پرورش، زمینه سازی برای تعمیق باور های معنوی و اخلاقی، رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آنان است.

وی تأکید کرد: اوقات فراغت نقش بسزایی در پرورش و رشد ابعاد مختلف شخصیت دانش‌آموزان و شناسایی، هدایت و شکوفایی استعدادها و ابعاد شخصیتی آنان دارند.

مدیر آموزش و پرورش سیروان گفت: بدون شک دانش آموزان هر جامعه سرمایه های گران بهای آن جامعه هستند که بی توجهی به آنها برای جامعه مشکلاتی بوجود می آورد.

سبزی فرد افزود: تربیت تمام ساحتی و چند بعدی دانش آموزان از برنامه ها و اولویت های آموزش و پرورش و از اهداف سند تحول بنیادین است که این امر مهم در پایگاه های اوقات فراغت تابستان بیشتر مورد توجه است.