تهران-ایرنا- منابع عبری‌زبان از ورود معاون رئیس ستاد کل ارتش اوکراین به تل‌آویو برای دریافت کمک‌های نظامی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (سه شنبه) گزراش داد که معاون رئیس ستاد کل ارتش اوکراین برای مذاکره درباره دریافت سامانه‌های هشدار سریع وارد تل‌آویو شده است.

این سفر درحالی انجام شده است که سال گذشته روسیه به رژیم صهیونیستی درباره قراردادن سلاح و دیگر تجهیزات نظامی در اختیار اوکراین هشدار داده بود.

رژیم صهیونیستی که بعد از تهدید روسیه از در اختیار قرار دادن تسلیحات به اوکراین عقب نشینی کرد، مهرماه سال گذشته در وعده جدیدی از احتمال در اختیار قراردادن سامانه هشدار سریع به کی یف خبر داد.

بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در نشستی در حضور سفیران اتحادیه اروپا در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل تل‌آویو برای تجهیز اوکراین به سلاح اظهار کرد: «ما درخواستی را برای اوکراینی‌ها ارسال کرده‌ایم تا اطلاعات مربوط به نیازهای هشدار دفاع هوایی خود را به ما اطلاع دهند. زمانی که این اطلاعات را به دست آوریم، می‌توانیم به توسعه سامانه‌های هشدار سریع برای نجات غیرنظامیان کمک کنیم».

گانتس افزود: «سیاست ما در قبال اوکراین تغییر نخواهد کرد، ما به حمایت از غرب و ایستادن در کنار آن ادامه می‌دهیم، اما سامانه‌های تسلیحاتی ارائه نمی‌دهیم».

وی تأکید کرد که «اسرائیل» از اوکراین، ناتو و غرب حمایت می‌کند و در کنار آنها می‌ایستد و این چیزی است که در گذشته گفته بودیم و امروز هم آنرا تکرار می‌کنیم.