اراک - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲۹۳ و نیم هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی این استان از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شد.

سرهنگ «حمید ارسلانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این زمین‌های ملی و طبیعی استان مرکزی در قالب ۴۷ فقره پرونده با هدف حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های زرندیه، اراک، خمین و ساوه بیشترین زمین‌های ملی و طبیعی رفع تصرف شده در استان مرکزی را در سال جاری به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: ۸۲ مورد پرونده نیز از ابتدای امسال تاکنون برای رفع تصرف ۲۸۸ هکتار و چهار فقره پرونده برای جلوگیری از تخریب و تصرف ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی استان تشکیل شد.

سرهنگ ارسلانی، از اخراج ۱۵ هزار و ۶۲۱ راس دام غیرمجاز از زمین‌های ملی و طبیعی استان مرکزی خبرداد و افزود: این تعداد دام در قالب ۳۹ فقره پرونده از مراتع و زمین‌های طبیعی استان اخراج شدند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.