یزد- ایرنا- مراسم یادبود شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، ۷۲ تن از یارانش و از جمله ۲ شهید یزدی این حادثه دردناک، شهیدان پاکنژاد، روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از مردم و مسئولان در مسجد روضه محمدیه این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از خانواده‌های شهیدان حضور داشتند امام جمعه شهرستان اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: شهید آیت الله بهشتی (ره) را باید مظهر عینی خدمت و عدالت در جامعه اسلامی نام برد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر اردکانی در این مراسم افزود: نقش شهید بهشتی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دینی و انقلابی و همکاری در تدوین قانون اساسی نقش بی‌بدیل است و باید مردم به خصوص نسل جوان را در جریان خدمات بی شمار آنها قرار داد.

وی اظهار کرد: شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره) تمامی زندگی خود را در کنار حضرت امام خمینی (ره) وقف اعتلای دین و خدمت به مردم و کشور کرد و عاقبت به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود بدست منافقین کوردل رسید و باید فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند.

امام جمعه اردکان بیان کرد: شهید آیت الله بهشتی (ره) بهترین الگو در تحقق عدالت و خدمتگزاری است و باید مسئولان بیش از گذشته از وی و اهداف شهدای هفتم تیر پیروی کنند و برای تحقق اهداف الهی و آرمان‌های آنها ماموریت ملی و انقلابی خود را در کشور انجام دهند.

شاکر تاکید کرد: نقش قوه قضائیه در تحقق اهداف انقلاب در حوزه عدالت یک موضوع مهم است و شهید بهشتی (ره) و شهدای هفتم تیر برای تحقق آن تا پای جان گذشتند و باید امروز همه مسئولان با شناخت کامل برای تحقق اهداف شهیدان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: شهدای هفتم به خصوص شهید بهشتی (ره) معمار اصلی دستگاه قضا در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید راه و مرام او برای تحقق عدالت بیش از قبل در جامعه توسط همه مسئولان پیگیری و اقدام شود که رسالتی مهم و حساس و باید پیگیری شود.

در این مراسم علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس، برنامه مداحی نیز برگزار شد.

شهید بهشتی ۷۲ تن از یارانش در انفجار تروریستی هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در محل دفتر حزب جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند.

به مناسبت شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش هفته نخست تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است .