بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بهار امسال تردد ۲۸ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۹۸۰ دستگاه وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش یافته است.

محمد مشتری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بهار امسال ورود بیش از ۲ میلیون و ۵۸۸ هزار وسیله نقلیه به استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۴۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: همچنین در این مدت خروج بیش از ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه از استان گزارش شده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد در این مدت از محور بجنورد- شیروان و بالعکس با ثبت بیش از یک میلیون و ۹۳۰ هزار وسیله نقلیه شده است.

مشتری گفت: در این مدت بیشترین تردد بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت جاده در محور چمن بید-جنگل گلستان(چشمه خان) و کمترین تردد در محور گراتی-صفی آباد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان عبوری از محور چمن بید-گرمه و بالعکس بیشترین تخلف سرعت غیر مجاز را مرتکب شدند و بیشتری میزان تخلف فاصله طولی هم از رانندگان چمن بید-جنگل گلستان(چشمه خان) گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: وضعیت تردد در محورهای استان به وسیله ۵۱ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده های استان مخابره و بررسی می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.