تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه ۳۰ هزار پایگاه تابستانی پیش‌بینی می‌شود اما فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان ثبت شده است.

اصغر باقرزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع فراغت دانش آموزان اظهار کرد: کمیسیون اوقات فراغت مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و در استان‌ها هم این کمیسیون و در منطقه تشکیل می‌شود و پیش‌بینی ما ۳۰ هزار پایگاه تابستانی طی امسال است.

وی افزود: تا این لحظه نزدیک به ۲۵ هزار پایگاه تابستانی را در سامانه جامع معاونت پرورشی ثبت شده و با توجه به اینکه این فرصت تا امروز بوده است، امکان دارد که این ۳۰ هزار ثبت نشود. مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در فعالیت پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیر اعلام شده است

باقرزاده افزود: مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در فعالیت پایگاه‌های تابستانی تا ۱۵ تیر اعلام شده است، تاکنون ۴۱۶ هزار دانش‌آموز شامل ۳۹ درصد پسران و ۶۱ درصد دختران در ۸۰ هزار رشته‌پایگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغت شامل فرهنگی، هنری و ورزشی است که ۴۸۸ هزار معلم شامل ۷۵ درصد، ۱۳ درصد مربی جهادی، ۳ درصد از روحانیون، ۳ درصد از والدین دانش‌آموزان، ۳ درصد دانشجو، ۲ درصد دانش‌آموزان و یک درصد دانشجو معلمان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: معاونت آموزش متوسطه اول ۵۰۰ پایگاه با موضوعات برنامه‌نویسی موبایل و هوش مصنوعی برنامه‌ریزی کرده است. همچنین ۱۵۰۰ پایگاه تابستانی برای  تقویت دروس دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: جشنواره علمی پژوهشی در پژوهشسراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود که با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور، معاونت آموزش متوسطه و گروه‌های جهادی، طرح شهید عجمیان به منظور نقاشی مدرسه و تعمیر میز و صندلی مدارس در ۴۰۰ پایگاه برگزار می‌شود.

باقرزاده افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و هنری کانون در ۹۴۰ پایگاه به ارائه برنامه می‌پردازد، همچنین سازمان دانش‌آموزی برنامه زیارت اولی‌ها را دارد که تاکنون ۸۵۰۰ زیارت اولی در این اردوها شرکت کردند و در تابستان برای ۴ هزار نفر زیارت اولی برنامه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: آسیب‌های اجتماعی علل مختلف دارد که برنامه‌های تابستانی با این هدف پیش‌بینی شده و تلاش کردیم برنامه‌های تابستانی، شاد برگزار شود. 

وی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای موضوع حجاب و عفاف توضیح داد: حجاب و عفاف یک موضوع مستقل نیست، بلکه شاخه‌هایی ارتباطی به موضوعات مختلف دارد و همه باید با هم اصلاح شود؛ برای همین پیشنهاد کرده‌ایم که اردوهای دانش‌آموزی دختران محرم‌سازی شود.

وی یادآور شد: مربیان خلاق در این برنامه‌ها باید حضور داشته باشند و گفت‌وگو و بحث‌های اعتقادی برگزار شود. در فضای مدارس هم تلاش می‌کنیم که کلاس درس را محرم‌سازی کنیم.