تهران- ایرنا- سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق (وابسته به عتبه حسینی) در راه‌اندازی شهرک علمی‌تحقیقاتی همکاری می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، سرپرست علمی مرکز تحقیقات علمی و نشر السبط عراق وابسته به عتبه حسینی (ع) از توانمندی‌ها ودستاوردهای علمی و فناورانه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید و با رئیس این سازمان در مورد انتقال تجارب در راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این دیدار گفت: با توجه به هدف سازمان آینده پژوهشی دنیا تا سال 2050 پیش بینی و نیازهای پژوهشی را در ۲۴ پروژه کلان و ملی استخراج کردیم تا به هدف خود برای رفع نیازهای کلان کشور دست یابیم.

حسن زمانیان افزود: سازمان پژوهش‌ها، تجهیزات مورد نیاز انتقال فناوری به صنعت را با ساخت و تجهیز پایلوت‌های مختلف در این زمینه به اجرا گذاشته، همچنین پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است. مدلی که ما به شما پیشنهاد می دهیم و برای آن آمادگی داریم پیاده سازی نمونه ای از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در کشورهای اسلامی است تا دانش را به محصول تبدیل کند.

یوسف خلف یوسف نیز در این دیدار گفت: عتبه حسینی خدمات علمی و پزشکی زیادی به مردم عراق ارائه می‌دهد؛ از جمله تاسیس هفت بیمارستان تخصصی و سه دانشگاه پیشرفته. بر اساس فرمان حضرت آیت الله سیستانی شهرکی را تاسیس کردیم که در آن پیشرفت در زمینه علم و فناوری‌های روز دنیا محقق شود. در حقیقت دنبال جذب واحدهای فناور پیشگام در زمینه علوم و فناوری هستیم و امیدواریم ایران در احداث این شهر و پارک بین المللی به ما کمک کند.

وی افزود: شهر علمی که قرار است تاسیس شود با هماهنگی وزارت علوم عراق خواهد بود. همکاری پارک های علم و فناوری موجود در ایران می تواند کمک کند و به همین دلیل و به دستور آیت الله سیستانی به ایران آمدیم تا از دستاوردهای سازمان پژوهش ها بازدید کنیم.