بیرجند - ایرنا - مراسم دعای پرفیض عرفه در ۲۱۴ مسجد محوری خراسان جنوبی از جمله آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) و حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز دعای پرفضیلت عرفه، در ساعات مختلف از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در ۲۱۴ مسجد محوری در سراسر استان و در روستاهایی که از جمعیت نسبی برخوردارند، برگزار شد.

حجت الاسلام حجت سالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مراسم در ۲۰ مکان شاخص بیرجند برگزار می‌شود، افزود: امامزادگان شهدای باقریه، هیات ابوالفضلی، مسجدالحسین جوادیه، مسجد امام حسین (ع)، هیات محبان الزهرا و حسینیه جماران از جمله مکان‌های برگزاری دعای عرفه در بیرجند است.

وی ادامه داد: عرفه روز نیایش است و یکی از اعیاد مهم برای مسلمانان به شمار می‌آید و خداوند متعال در روز عرفه بندگان خود را به عبادت و نیایش فراخوانده و شیطان نیز در این روز بیش از پیش خشمناک و عصبانی‌ است.

وی عنوان کرد: خداوند در این روز به انسان شرافت، کرامت و عظمت می‌بخشد، رحمتش را بر بندگان خود می‌گستراند و آنها را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم گفت: دعای عرفه امروز در ۲۹ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور افزود: نماز عید قربان فردا در ۱۶ بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود و هزینه ۱۴ قربانی هم از محل نیات واقفین پرداخت خواهد شد.