زنجان- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از آثار موضوعی شامل فیلم، کلیپ و موسیقی با موضوع شهدا حمایت می‌شود.

عباس برزگر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت تولید اثر در حوزه ایثار و شهادت و تاثیر آن در فرهنگ‌سازی بین جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از تولیدات موضوعی در این بخش حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فیلم‌سازی اثر « صبح آخرین روز» با نگاهی به زندگی شهید شهریاری ساخته شد، اظهار داشت: همچنین اخیرا فیلم «کمپ شماره ۱۰ » روایت زندگی شهید محمدباقر ناسوتی ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه در حوزه مستندسازی خاطرات شهدا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این بخش ۵۰۰ کلیپ با عنوان « یادگاران» تهیه شده است و به صورت روزانه از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی از تولید ۷ قطعه نماهنگ موضوعی شهدا نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین یک فیلم انیمیشن با عنوان «درون یک چارچوب» نیز با همکاری حوزه هنری ساخته شده است.

برزگر با اشاره به اینکه به منظور بهره‌مندی هنرمندان و نویسندگان از حمایت‌های بنیاد شهید فراخوان حمایت از آثار تولیدی شهدا در حوزه فیلم؛ کتاب و موسیقی منتشر شد، گفت: مهلت استفاده از تسهیلات ذکر شده در این فراخوان تا ۱۰ تیرماه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: فیلمسازان، مستند سازان و اعضای انجمن سینمای جوان استان زنجان برای ارائه طرح و ایده با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب‌های فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه، مستند، تئاتر، نماهنگ، سرود، سریال و موسیقی، کتاب و کلیپ موضوعی می‌توانند با معاونت فرهنگی این اداره کل هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.