شهرکرد-ایرنا-همزمان با روز عید سعید قربان نماز این عید بزرگ روز پنجشنبه در استان چهارمحال و بختیاری اقامه شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اهمیت قربانی کردن در روز عید سعید قربان گفت: قربانی کردن در روز عید از مستحبات پر ثواب است که زمینه را برای سیر کردن و کمک کردن به فقرا و نیازمندان فراهم می کند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان افزود: برای اَدا کردن فریضه قربانی، چندین نفر می‌توانند با همدیگر قربانی کنند و یا هر فرد به تنهایی می تواند قربانی کند و ثواب ببرند.

وی با تاکید بر اینکه قربانی کردن در روز عید قربان از مستحبات است، افزود: نیاز نیست که فرد به طور حتم حاجی شده باشد.

به گفته وی، گوشت قربانی باید بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

به گفته وی، اگر مال حرامی در تجارت، کشاورزی و یا سایر امور در اموال فردی مخلوط شده باشد و بدانیم صاحب مال و میزانش چقدر است به صاحبش بازگردانده شود و زمانی که صاحبش را می شناسیم و میزان آن را نمی‌دانیم باید مصالحه کنیم تا رضایت تامین شود و وقتی میزان مال را می‌دانیم و صاحبش را نمی‌شناسیم این مال را به نیت صاحبش صدقه بدهیم و در صورتی که صاحب و میزان مال را نمی‌دانیم باید خمس مال را بدهیم.

وی در ادامه با تبریک دهم ذی‌الحجه افزود: عید قربان به عنوان عید بزرگ مسلمانان، عید عبادت و فداکاری، عید ایثار و از خودگذشتگی است و نماز عید قربان عرض ادب و بندگی و شکرگذاری به درگاه خدا و ذکر عظمت پروردگار، بزرگی و جلالیت پروردگار و سر بندگی در برابر او فرود آوردن و تسلیم دستورات خدا شدن و ادب به ساحت پیغمبر اکرم داشتن، است.

فاطمی در ادامه به فرمایش حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت : حضرت زهرا(س) فرمودند که در دنیا سه چیز را دوست دارم که تلاوت قرآن که ارتباط با خدا و خالق متعال است، نگاه به چهره پیغمبر و انفاق در راه خداست.

به گفته وی، در زمان غیبت یکی از مهمتزین ابزار برای نزدیک شدن به خدا ،عشق ورزیدن و عرض ارادت کردن به ساحت مقدس امام زمان و اطاعت امام زمان در اطاعت از مرجعیت و اطاعت از ولی‌فقیه و اطاعت از رهبری است.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: رهبر انقلاب در غیاب حضرت صاحب الامر( عج) به عنوان کشتی‌بان و پرچمدار عالم اسلام ایفا نقش می‌کنتد و برای اینکه به خدا نزدیک شویم و راه خدا را برویم و به گمراهی کشیده نشویم و به خطا نرویم، باید مسیر را طی کنیم و حفظ و حراست کنیم و نسلهای آینده را هم با این فرهنگ تربیت کنیم.

وی افزود: انفاق در راه خدا، مال را در راه خدا هزینه کردن است.

به گزارش ایرنا، عید قربان در شهرستانهای ۱۱ گانه استان برگزار شد.