همدان- ایرنا- دبیر هیات کاراته همدان گفت: امسال با آماده‌سازی پنج تیم، حضور بی‌نظیر در لیگ‌های کاراته کشور خواهیم داشت.

الله کرم شهگل روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال قصد داریم با ۲ تیم در لیگ برتر و آینده سازان بانوان و سه تیم در سوپرلیگ، لیگ برتر و آینده سازان آقایان کشور شرکت کنیم.

وی بیان کرد: در بخش بانوان برای نخستین بار در لیگ آینده سازان و لیگ برتر تیمداری خواهیم کرد ضمن اینکه همین تصمیم را در بخش آقایان داریم.

شهگل اضافه کرد: تمامی تیم‌های استان همدان برای شرکت در لیگ‌های کشوری را از ظرفیت بومی تکمیل می‌کنیم و قصد ما پشتوانه‌سازی مناسب برای کاراته است.

وی خاطرنشان کرد: تمرین آماده‌سازی تیم‌های استان برای حضور قدرتمند در لیگ آینده سازان و لیگ برتر زیرنظر مربیان مجرب در حال انجام است.

وی در خصوص حضور تیم همدان در سوپرلیگ کاراته کشور نیز گفت: تیم رعدپدافند ارتش نماینده استان همدان در سوپرلیگ کشور است و سال گذشته با وجود تیم‌های قدرتمند توانستیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

دبیر هیات کاراته همدان ادامه داد: از زمان روی کار آمدن سیدمهدی وفایی به عنوان رییس هیات کاراته استان همدان، تمامی برنامه‌های تدوین شده به اجرا درآمد و جزو فعال‌ترین هیات‌های کشور به شمار می‌رویم.

وی افزود: استان همدان در میزبانی مسابقات کاراته کشور رکورددار است و توانسته‌ایم بالاتر از سایر استان‌ها قرار بگیریم و این تصمیم با هدف تجربه اندوزی ورزشکاران مستعد استان به همراه مربیان سازنده است.

وی در خصوص اعزام مهدی شهگل به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته در بخش کمیته تیمی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ قرار است طی روزهای ۳۰ تیر الی یک مرداد امسال در شهر ملاکا کشور مالزی برگزار شود و مهدی شهگل از همدان در ترکیب تیم ملی کشورمان به میدان می‌رود.

استان همدان پنج هزار کاراته کا فعال دارد.