تهران- ایرنا- وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد دو فروند ناو جنگی نیروی دریایی روسیه را در آب های نزدیک جزایر اوکیناوا و تایوان در چهار روز گذشته رصد کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ژاپن تایمز، وزرات دفاع ژاپن در حالی این اظهارات را اعلام کرده است که پیش تر ادعای مشابهی در این خصوص از سوی تایوان منتشر شده بود.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع تایوان سه شنبه (۶ تیرماه) اعلام کرد که دو ناو جنگی روسی را در سواحل شرقی خود روئیت کرده است و چندین فروند از هواپیماها و کشتی های خود را به منظور رصد تحولات به این منطقه فرستاده است.

بنابر اعلام دولت ژاپن، این کشور ماه گذشته شماری از فعالیت نظامی مکرر روسیه را در نزدیکی قلمرو ژاپن، از جمله تمرینات مشترک با نیروهای چینی رصد کرده است که این مساله سبب بروز نگرانی های جدی برای امنیت ملی ژاپن شده است.

بر اساس این گزارش، به دنبال آغاز جنگ اوکراین، ژاپن و تایوان به آمریکا و متحدانش در اعمال تحریم های گسترده علیه مسکو از سال گذشته میلادی پیوسته اند.

وزارت دفاع ژاپن می گوید دو ناو جنگی از نوع استریگوشی روسیه را برای نخستین بار در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی ژاپن رصد در بامداد ۶ تیرماه رصد کرده است.

این ناوهای از طریق آب های بین یوناگونی و تایوان در حال حرکت به به سمت شرق بودند. آخرین بار این ناوها ۹ تیرماه جاری در آب های بین جزایر میاکو و اوکیناوا رصد شده اند.

در حال حاضر ژاپن دو کشتی را برای رصد تحرکات این ناوها به این منطقه فرستاده است.