بیرجند - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: خط‌کشی ۷۸۰ کیلومتر از جاده‌های استان در سه ماه نخست امسال با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد انجام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی محمد فدوی افزود: برای اجرای این حجم از عملیات بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی گفت: کاهش سوانح جاده‌ای همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی بوده که لازمه تحقق این امر، نصب و بهبود انواع علائم و تجهیزات ایمنی راه در کنار فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

فدوی عنوان کرد: با توجه به نقش کلیدی تابلو و علائم در هدایت ترافیک و انتقال پیام به رانندگان به منظور ایجاد آمادگی و فرصت لازم برای واکنش در برابر خطرات احتمالی این اداره کل همواره اهتمام ویژه‌ای در نگهداری، تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای استان داشته به طوری که از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی و همچنین ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در جاده‌های استان نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد منطقه عاری از مانع در کنار راه‌ها، لکه‌گیری، آرام‌سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده از دیگر اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که این اداره‌کل در انجام آن اهتمام ویژه‌ای دارد.