قزوین - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به حمایت این بخش از شرکت های دانش بنیان گفت: رونق اقتصاد در گرو حرکت به سمت دانش بنیان‌ها ست و پارک علم و فناوری قزوین، ظرفیتی عظیم در این حوزه به‌شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر احمدی روز شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به جایگاه صنعتی استان قزوین و وجود نخبگان و صنعتگران توانمند، رویکرد ما در پارک علم و فناوری این است که این پارک را به کانون تبلور خلاقیت جوانان نخبه و صاحب ایده تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد : روند شکل گیری ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و ضرورت و اهمیت تشکیل آن بسیار مهم است و امیدواریم با تشکیل این ستاد، تولیدات دانش‌بنیانی‌ها به سمت و سوی تولید اقتصادی و پایدار پیش‌ رود.
احمدی با اشاره به لزوم تشکیل «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان»، اضافه کرد : اموال منقول و غیرمنقول ساختمان‌هایی که در وزارتخانه‌های استان وجود دارد، در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار داده شود.
احمدی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ۲ طرح مهم در زمینه هوشمندسازی و آبیاری نوین برای دشت قزوین هستند که این طرح ها در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان مورد بررسی قرار می‌گیرند.
این مسوول تاکید کرد : بر اساس «بند ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش‌بنیان» خواستار افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان هستیم که این مهم با کمک بخش خصوصی تسهیل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد : ۱۵ هکتار از پردیس فناوری آبیک در اختیار استان بود که مقرر شد، زیرساخت و واگذاری آن هرچه سریع‌تر صورت گیرد.
احمدی اضافه کر: توسعه این پردیس که بالغ بر ۷۰ هکتار است، نیاز به مصوبه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و همان «کارگروه بند ب ماده ۶ دانش‌بنیان» دارد، چنانچه پردیس آبیک به بهره‌برداری برسد، شرکت‌های بزرگی را در آن مستقر می‌کنیم که نقش به‌سزایی در روند تولید دارند.
رییس پارک علم و فناوری قزوین افزود: چنانچه دستگاه‌ها با پارک علم و فناوری همکاری داشته باشند و هر دستگاهی که زمین یا ساختمان به این پارک واگذار کند، این تعهد را می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات مرتبط با آن دستگاه داشته باشند.
وی یاد آور شد: یکی از ماموریت های اصلی پارک در راستای پشتیبانی از فعالیت شرکت های دانش بنیان، تامین و واگذاری زمین به شرکت های فناور است.

در ادامه این جلسه هر یک دستگاه‌های اجرایی نقطه نظرات خود را پیرامون برنامه های دانش بنیان ارائه کردند.