سنندج- ایرنا- رییس هیات والیبال کردستان گفت: امسال و سال گذشته والیبال کردستان موفقیت‌های خوبی کسب کرد و توانست نمره قبولی را از فدراسیون بگیرد.

امید مهتاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته میزبان ۲ دوره مسابقات ملی نوجوانان و جوانان بودیم که در هر ۲ بخش توانستیم از دسته سه به دسته ۲ صعود کنیم و در بخش بانوان هم برای اولین بار از دسته ۲ به دسته یک صعود کردیم.

وی افزود: پارسال اردوی تیم ملی منطقه ای نوجوانان در کردستان برگزار شد و در زمینه برگزاری کلاس داوری و مربیگری، نمره قبولی را از فدراسیون دریافت کردیم.

رئیس هیات والیبال کردستان ادامه داد: در قهرمانی های کشور هم برای اولین بار ۱۰ بازیکن آینده ساز از استان به اردوی تیم ملی دختران و پسران راه یافتند.

نبود سالن استاندارد و هتلینگ

مهتاب با بیان اینکه از کلاس دانش افزایی برای ارتقای علمی مربیان استفاده شد و بهترین مربیان کشور را داریم، اضافه کرد: قرار است اردوی تیم ملی بزرگسالان و نوجوانان به میزبانی کردستان برگزار شود ولی سالن استاندارد و هتلینگ نداریم که بزرگترین مشکل در بحث باشگاه داری حرفه ای است.

وی یادآور شد: در حوزه سخت افزاری نیز سالن مناسب و ویدئو چک نداریم و همین مسائل باشگاه داری را برای استان دشوار کرده است.

رئیس هیات والیبال کردستان به مشکل نبود حامی مالی برای باشگاه ها از جمله راه یاب ملل مریوان اشاره و اظهار کرد: با تمام وجود حامی همه باشگاهها هستیم و در صورت استفاده راه یاب ملل از مربیان بومی، این باشگاه حمایت می شود و مربیان نیز از این امر استقبال می کنند.

بر اساس آخرین آمار، چهار هزار و ۹۲۰ ورزشکار سازمان یافته در کردستان در رشته وزرشی والیبال فعالیت دارند که هزار و ۶۱۵ نفر آنان مرد و سه هزار و ۳۰۵ نفر نیز زن هستند.