تهران-ایرنا- سخنگوی جنبش حماس حمله بامداد امروز یکشنبه به شهر حمص در سوریه را تروریستی و در امتداد تجاوزگری های این رژیم علیه امت اسلامی دانست و بر حق دمشق در پاسخ به آن تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که بمباران مجدد کشور برادر سوریه، تروریسم، قلدری و در امتداد تجاوزها علیه امت اسلامی است.

وی تاکید کرد که سوریه حق دارد با تمام ابزارها در برابر تجاوزها از خود دفاع کند.

حازم قاسم خاطرنشان کرد که تمام امت اسلامی باید در برابر تجاوزهای رژیم اشغالگر متحد شود و به اقدامات تروریستی آن پایان دهد.

پیش از این یک مقام نظامی سوری به سانا گفت: حوالی ساعت ۲۰ دقیقه بامداد یکشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی دست به یک تجاوز هوایی زد و به برخی از مراکز در اطراف شهر حمص حمله کرد که پدافند هوایی ارتش با موشک‌های مهاجم مقابله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله تنها خسارت مادی داشته و تلفات جانی نداشته است.

منابع خبری از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در آسمان حمص در مرکز و شهر طرطوس در شمال غرب سوریه خبر داده بودند.

خبرگزاری سانا گزارش داد: صداهایی که در حریم هوایی حومه طرطوس شنیده می‌شود ناشی از مقابله پدافند هوایی ما با تجاوز اسرائیل در حمص بوده است.

سانا همچنین اعلام کرد پدافند هوایی ارتش سوریه شماری از موشک‌های رژیم صهیونیستی را در حومه شمالی حمص سرنگون کرده است.

منابع سوری تایید کردند که ۲ موشک شلیک شده از پدافند هوایی ارتش سوریه وارد آسمان فلسطین اشغالی شد و یکی از آنها در منطقه النقب در جنوب فلسطین اشغالی سقوط کرد.