تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی به دو جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین، با محدود اعلام کردن حمله این رژیم به منطقه «جنین» در کرانه باختری، خواستار پاسخ ندادن آنها از سوی مقاومت فلسطین به این حمله شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، یورش ارتش رژیم صهیونیستی به جنین را بخشی از عملیاتی دانست که از هفته ها پیش درباره آن در میان مقامات و رسانه های این رژیم گفت‌ وگو می شد.

این رسانه صهیونیست با اشاره به حملات جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، این منطقه را هدف اصلی حملات اعلام کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از پیام رژیم صهیونیستی به رهبران حماس و جهاد اسلامی برای پاسخ ندادن به حمله صهیونیست ها به جنین خبر داد و نوشت: اسرائیل به رهبران این دو جنبش اعلام کرده که هدف حمله فقط جنین است و در صورت دخالت آنها، به شدت پاسخ خواهد داد.

تاکید به ادامه جنایات در جنین

«ایزرائیل نیوز» به نقل از «دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف عملیات جنین، از بین بردن امنیت مبارزان فلسطینی است و تا هر زمان که لازم باشد عملیات ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در عین حال گفت: هدف ما اشغال اردوگاه جنین یا اقدام علیه تشکیلات خودگردان نیست.

این مقام صهیونیست از هدف قرار دادن مقرهای مبارزان فلسطینی و انبارهای مهمات آنها در جنین توسط بمب افکن ها و ریزپردازنده ها خبر داد.

اسرائیل: جنین منطقه جنگی است

واحد مطبوعات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین از خبرنگاران بین المللی خواست از جنین فاصله بگیرند و در مکان های تعیین شده برای خبرنگاران مستقر شوند، زیرا جنین منطقه جنگی است.

بامداد دوشنبه بمب افکن های رژیم صهیونیستی در چندین نوبت به مناطقی در شهر جنین و اردوگاه این شهر حمله کردند. همچنین نظامیان صهیونیست از چند محور به این شهر یورش بردند.

در همین رابطه رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی این ارتش اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر عملیات محدودی را علیه شهر جنین و اردوگاه این شهر آغاز کردند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های نظامی اعلام کرد که عملیات علیه جنین ممکن است برای ساعاتی تا یک روز کامل به طول بیانجامد و هدف از این عملیات منهدم کردن زیر ساخت‌های نظامی و بازداشت نیروهای فلسطینی است.

انسداد راه های مواصلاتی جنین به سرزمین های اشغالی

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین از انسداد گذرگاه "جلبوع" در شمال سرزمین های اشغالی به خاطر نگرانی از حملات مبارزان فلسطینی و نفوذ آنها از کرانه باختری به مناطق صهیونیست نشین خبر دادند.
براساس گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز» نظامیان صهیونیست حضور پررنگی در جاده های کرانه باختری به سمت سرزمین های اشغالی دارند.
رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین از قرار گرفتن سامانه «گنبد آهنین» (سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی) به حالت هشدار برای جلوگیری از حملات موشکی مقاومت از غزه خبر دادند.

دعوت رزمندگان مقاومت به مقابله با تجاوز صهیونیست ها

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز امروز از تمام گروههای مبارز فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری برای مقابله با دشمن صهیونیست دعوت کرد.
در بیانیه اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه آمده است: از تمام ملت فلسطین در شهرها، روستاها و اردوگاه های مختلف بویژه در اطراف جنین می خواهیم که با دشمن اشغالگر مقابله و به یاری جنین بروند و به دشمن صهیونیستی درسی سخت و فراموش نشدنی بدهند.
در این بیانیه خاطرنشان شده که اگر دشمن صهیونیستی می خواهد به جنایت های خود ادامه دهد، از نیروهای مقاومت در تمامی میادین می خواهیم که آماده پاسخ دادن به تجاوزها باشند و از تمامی گروهای مقاومت در جنین و اردوگاه های آن می خواهیم که با اتحاد و همبستگی با دشمن مقابله کنند.
اتاق مشترک مقاومت همچنین تاکید کرده که تداوم تجاوزگری به جنین و رفتارهای رژیم صهیونیستی ماهیت پاسخ مقاومت را مشخص خواهد کرد.

در اثر حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین که از بامداد امروز آغاز شده، تاکنون ۴ شهروند فلسطینی شهید و ۲۸ نفر دیگر زخمی شده اند که حال هفت نفر از آنها وخیم گزارش شده است.