بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: هفت روستای استان با ۴۹۳ خانوار در بهار امسال از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

سیدعلی مرتضوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بهره مندی هفت روستای خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت با احداث یک سایت جدید ایرانسل در "زیرکوه گدوگانلو" شیروان و ارتقای تکنولوژی پنج سایت تلفن همراه در "قزل" راز و جرگلان، "طراقی کرد" بجنورد، "برزلان" و "زو" شیروان و "سنجبینی" اسفراین محقق شده است.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی یادآور شد: سال گذشته نیز ۶۰ روستای خراسان شمالی با احداث و ارتقای ۳۹ سایت تلفن همراه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارائه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها را از اهداف اجرای پرژه فیبر نوری روستایی عنوان کرد.

مرتضوی گفت: هدف نهایی از انجام این اقدامات، دسترسی مردم به ارتباطات پایدار، باکیفیت، پرسرعت و ایمن بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها