مراغه- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه با اشاره به اینکه ساماندهی اتوبان شهدای ارتش جزء مطالبه‌های چندین ساله اهالی است، بیان کرد: زیرسازی این مسیر به تخریب نیاز داشت و بر همین اساس لکه‌گیری پاسخگو نبود.

«نادر شریفی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به آغاز عملیات اجرایی این طرح طی هفته‌های اخیر اشاره و بیان کرد: بهسازی این مسیر با یک‌ونیم کیلومتر طول علاوه بر تخریب آسفالت به تثبیت با آهک نیاز داشت و از آنجایی که این عملیات عمرانی کمی زمانبر است، اهالی باید کمی صبر و حوصله کنند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه با حدود هفت میلیارد تومان اعتبار به مناقصه رفته است، بیان کرد: پیمانکار این طرح در مرحله تخریب آسفالت کمی ضعیف عمل کرد و بر همین اساس با به‌کارگیری ماشین‌آلات اداره راهداری شهرستان، در این مرحله از پیمانکار پشتیبانی کردیم.

«شریفی» با اشاره به اینکه قسمتی از زهکشی مسیر نیز سال گذشته از سوی اداره راهداری انجام شده بود، افزود: به‌زودی چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین نیز از اداره‌کل راهداری استان به محل اجرای پروژه ارسال می‌شود تا هرچه سریع‌تر شاهد اتمام آن باشیم.

به گفته وی طی روزهای اخیر و پس از بازدید فرماندار و فرمانده انتظامی مراغه از پروژه، عبور خودروهای مسیر بناب به مراغه از شانه خاکی امکان‌پذیر شد که در کاهش ترافیک اثرگذار بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با پشتیبانی از پیمانکار، پروژه را ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز آینده به سرانجام برسانیم اما به طور طبیعی کارهای عمرانی چندان قابل پیش‌بینی نیست.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه: پروژه ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز آینده به سرانجام می‌رسد

«شریفی» در پاسخ به این سئوال که اگر ماشین‌آلات پیمانکار در محل دیگری نیز مشغول به کار است چرا پیمانکار دیگری برای آن انتخاب نمی‌شود؟، تشریح کرد: مناقصه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود و این پیمانکار نیز برنده مناقصه بوده است.

به گزارش ایرنا اتوبان شهدای ارتش که در ورودی شهر مراغه از سمت بناب قرار دارد، مدتهاست که به بهسازی نیاز دارد و خوشبختانه امسال اعتبار مورد نیاز برای آن تامین شد اما روند کند اجرای این پروژه در میان اهالی و کاربران فضای مجازی بازتاب منفی داشت.

گفتنی است با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری، تعداد خودروهای ورودی به مراغه به ویژه در روزهای تعطیل با افزایش چشمگیر مواجه است و علاوه بر آن بسیاری از ساکنان جنوب آذربایجان‌شرقی و جنوب آذربایجان‌غربی نیز برای تردد به مرکز کشور مجبور هستند از این مسیر عبور کنند.