شیراز - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر یکپارچگی و انسجام حوزه تعلیم و تربیت در این استان، گقت: باید در برنامه ریزی‌های نظام مقدس تعلیم و تربیت با نگاه راهبردی و پیوسته اقدام شود چرا که عملکردهای این حوزه در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل قزل سفلی دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: یادگیری فراگیرترین رفتار انسان در طول حیات او است اما در این زمینه ارزش زمان‌ها یکسان نیست و یادگیری در دوره کودکی عمیق ترین، پایدارترین، موثرترین آموزش است.

وی ادامه داد: این دوران طلایی دوران شگل گیری فرهنگ ها و ظرفیت‌های ملی یک جامعه نیز هست که در اختیار نهادهای متولی تعلیم و تربیت از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه آنچه امروز رخ داده، نتیجه برنامه های دیروز است و فردای جامعه نیز با اقدامات امروز رقم می‌خورد، گفت: آنچه در خانواده، رسانه، مدرسه، کانون پرورش فکری و تلویزیون به دانش آموزان ارایه می شود اگر هدفمند و یکپارچه نباشد، منجر به از دست رفتن این فرصت طلایی می‌شود.

قزل سفلی افزود: امروز کشور ایران در یک جنگ شناختی قرار دارد که کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده و اگر چه رسانه بستر آن است اما انسان نقش آفرین آن است.

وی ادامه داد: اگر نهاد تعلیم و تربیت این شرایط را به خوبی فهم، مقابله و کنشگری نکند آینده انقلاب اسلامی به خطر می‌افتد و همگی در این اتفاق مسئول هستیم.

معاون استاندار فارس با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه های متولی نهاد تعلیم و تربیت، بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به عنوان عضوی از شورای آموزش و پرورش استان و نهاد تعلیم تربیت کار مختص به خود و با قواعد خاص اما در راستای رسیدن به هدف مشترک ساختن نسل آینده برای آینده انقلاب اسلامی انجام دهد.

قزل سفلی یادآور شد: موضوع تربیت بیش از ۹۰۰ هزار داش آموز است تا ضمن شناخت استعدادها بستر ساز شکوفایی آن فراهم شود.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی رویکرد مدیریت جدید کانون پرورش فارس

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه این آیین گفت: سیاست ما در این دوره تعامل با تشکل های فرهنگی، مذهبی و انقلابی حوزه کودک و نوجوان است.

علی خواجه نژادیان افزود: در این راستا جبهه و شبکه ای با حضور گروه‌ها و تشکل‌های مردمی شکل خواهد گرفت تا بیشترین استفاده از این ظرفیت ارزشمند صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: مربیان کانون پرورش فکری در همه ۴۲ مرکز استان فارس سرمایه های این مجموعه هستند و برای تعامل دور از بروکراسی‌های اداری با آنها تلاش می‌شود تا تصمیم گیری ها عملیاتی و ناظر بر نیازهای مراکز باشد.

هویت‌سازی و ایجاد امید در نسل امروز ضروری است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: ایجاد امید در جامعه امروز ضرورت دارد و یکی از مجموعه های امیدرسان کانون پرورش فکری کودکان است چرا که کودکان و آموزش‌های آن ها در مدرسه و دوره های کانون فضای نشاط و امید را به خانواده‌ها بازمی‌گرداند.

محمدخلیل عسکری افزود: بازسازی هویت در جامعه مخاطب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش اهمیت بسیار بالایی دارد و باید از همه ظرفیت ها در این مسیر بهره گرفت.

وی یادآور شد: شیراز نقطه هدف وزارت آموزش و پرورش در دیپلماسی آموزشی با کشورهای اسلامی است و باید با معرفی توانمندی‌ها، هویت دانش‌آموزان این استان تقویت شود.

عسکری اظهارکرد: استفاده از ابزار و زبان هنر برای گفت و گو با نسل کودک و نوجوان اثرگذاری بالایی دارد و باید در این زمینه متناسب با نیاز و سن مخاطب اقدام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مهارت آموزی دانش‌آموزان، اعلام کرد: فضا و امکانات آموزش و پرورش برای کمک به پیشبرد برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار دانش آموز تنها در شهرستان شیراز تحصیل می‌کنند، از مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خواست تا ۲ برنامه ۲ جانبه با آموزش و پرورش و چند جانبه با شورای آموزش و پرورش استان تدوین کند تا همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد.

در پایان این آیین از تلاش‌های ۶ ساله سعیدرضا کامرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تجلیل و علی خواجه نژادیان به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.