تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیته قوی‌ترین مردان ایران گفت: با توجه به وسعت این ورزش، دیدگاه مدیران به رشته بدنسازی و پرورش اندام ضعیف است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مهدی فاطمی در پایان مجمع عمومی فدراسیون بدنسازی، اظهار داشت: این نشست در حالی برگزار شد که خواسته‌ها از سیدمحمد پولادگر زیاد بود. با توجه به زمان کوتاه در مجمع، این موارد مطرح نشد. فدراسیون بدنسازی مخاطب زیادی دارد چرا که تمامی رشته‌ها به نوعی زیر مجموعه این ورزش به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: قهرمانانی که در این رشته مدال می‌گیرند به طور قطع کمتر از قهرمانان کشتی نیستند بلکه بیشتر از آنان نیز زحمت می‌کشند. بیشترین قهرمان را در ورزش پاورلیفتینگ داریم ولی دیدگاه وزارت ورزش به ما ضعیف است. مجمع امروز این فدراسیون به خوبی برگزار شد و ورزشکاران و قهرمانان این ورزش نقطه نظرات خود را بیان کردند. البته نباید عملکرد خوب عبدالمهدی نصیرزاده را نادیده گرفت، چراکه او توانست قطار این ورزش را به حرکت بیندازد.

این پیشکسوت بدنسازی به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: با توجه به میزان مخاطب باید هر باشگاه از ۲تا سه مربی بهره ببرند. باتوجه به اینکه ۲۴ هزار باشگاه در سطح کشور وجود دارد تنها ۱۹هزار مربی در این ورزش فعالیت دارند. باید به بخش آموزش و فرهنگ سازی آن بیشتر توجه کرد تا بتوان جوابگوی نیاز مخاطبان شد.

وی در پاسخ به سوالی به عملکرد هیئت تهران در برگزاری قوی‌ترین مردان، عنوان کرد: در چهار سال اخیر اتفاقات مهمی از جمله شیوع کرونا رخ داد، البته برای اولین بار رقابت‌های قوی‌ترین مردان تهران در رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد. همیشه انتقاد وجود دارد، ولی باید کیفیت را بالاتر برد.

فاطمی همچنین در خصوص برنامه قوی‌ترین مردان ایران گفت: این برنامه تلویزیونی برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ از تلویزیون پخش شد که باعث شد تا جوانان زیادی به بدنسازی تشویق شوند. برنامه قوی‌ترین مردان ایران بناست با نظر برخی پیشکسوتان و مسئولان به زودی به شبکه برود و از شبکه پنج پخش شود.