ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: زمان صدور مجوز باشگاه‌ها از حدود ۲۲۰ روز به کمتر از یک ماه رسیده که نشان دهنده توجه به توسعه فعالیت‌های ورزشی در بخش‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، سیروس احمدی دوشنبه شب در آیین تجلیل از باشگاه‌های برتر آذربایجان‌غربی افزود: در این راستا دستورالعمل رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی کشور در هفت محور و ۶۸ شاخص طراحی و جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: دفتر توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان در سه سال فعالیت خود بدنبال ساماندهی باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور است بطوریکه با توجه به فعالیت حدود ۳۰ هزار باشگاه، بطور مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته که البته باید ساماندهی شوند.

احمدی ادامه داد: گروه ۱۰۰ نفره‌ای نیز برای نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها تشکیل شده که از مهرماه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد ضمن اینکه سامانه m۵ نیز جهت خودارزیابی باشگاه‌ها راه اندازی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: در حوزه باشگاه‌ها فرآیند صدور پروانه در استان هم تسریع شده به طوری که تعداد مجوزهای صادره از ۶۶ مجوز در سال ۱۴۰۰ به ۱۷۵ مجوز در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

سجاد بیرامی گفت: در بخش صدور مجوز باشگاه در آذربایجان غربی شاهد افزایش ۱۶۵ درصدی هستیم ضمن اینکه در حوزه تمدید مجوز باشگاه‌ها با ۱۲۳ درصد افزایش از ۳۸ مجوز به ۸۵ مجوز رسیده است.

وی افزود: تعداد موافقت اصولی با زمین نیز از ۶ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۶ مورد در سال ۱۴۰۱، موافقت اصولی بدون زمین از ۱۴ فقره در سال ۱۴۰۰ به ۱۰۸ فقره در سال ۱۴۰۱ و تعداد کل باشگاه های استان از ۶۳۰ باب در سال ۱۴۰۰ به ۸۰۵ باب در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

در این مراسم از موسس، مدیر و مربی ۶۵ باشگاه ورزشی برتر آذربایجان‌غربی از سراسر آذربایجان غربی تجلیل شد.