زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: هم اکنون شرایط جوی در مناطق مختلف این استان پایدار است و وزش باد شدید و نسبتا شدید پدیده جوی غالب پیش بینی شده برای زنجان است.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرایط جوی زمینه خیزش گرد و خاک خفیف و محلی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر هوای خنکی را در نقاط مختلف استان شاهد هستیم، یادآورشد: دمای هوا از روز جمعه افزایش خواهد یافت و تجربه دمای بالای ۴۰ درجه در اغلب شهرستان های استان دور از انتظار نیست.

سلطانی، دمای هوای فعلی زنجان را ۱۷ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۱ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۳ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۲ درجه، آببر ۲۱ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۴ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۵ درجه و ماهنشان ۲۱ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.