زنجان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: چهار هزار و ۶۰۰ یتیم و فرزند محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که در این راستا پویش "به عشق علی (ع)" به منظور جذب حامی برای این ایتام اجرا می‌شود.

روح‌اله صالحی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حامی‌یابی برای ایتام و فرزندان محسنین از اهداف اجرای این پویش در استان است که همزمان با دهه امامت و ولایت اجرا می‌شود.

صالحی گفت: خیران در این طرح ملی و خداپسندانه به صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان متقبل می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴، تماس با ستاد اکرام ایتام استان به شماره ۳۳۷۸۶۶۰۲ به صورت غیر حضوری یا از طریق دفاتر چهارده‌گانه این نهاد، مراکز نیکوکاری یا پایگاه‌های ثبت نام حامی، حمایت مادی و معنوی از فرزندان عزیز تحت حمایت این نهاد را تقبل کنند.

صالحی گفت:نیکوکاران و خیران می توانند در راستای اجرای موفق طرح اکرام ایتام علاوه بر مساعدت های نقدی ماهانه و معمول، حمایت های غیر نقدی شامل پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل تأمین، خرید و ساخت، ودیعه مسکن، کمکهای درمانی و مساعدت‌های فرهنگی شامل تجهیزات آموزشی، فرهنگی، اردویی و مساعدت در جهت کمک به فرزندان معنوی خود را نیز بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد دستگیری از محرومان با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری است، گفت: خوشبختانه با تلاش صورت گرفته برنامه‌های مربوط به این مراکز با تحقق ۱۵۰ درصدی در سال گذشته رو به رو بود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به توفیقات مراکز نیکوکاری در خدمت‌رسانی به محرومان در سال‌های گذشته، گفت: مراکز نیکوکاری امروز در قالب شبکه‌های مردمی به رشد و بالندگی رسیده‌اند و کمیته امداد نقش نظارتی بر آنها دارد.