بوشهر - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: به مناسبت عید امامت و ولایت و در زمینه ترویج ازدواج آسان، کار توزیع ۳۶۳ فقره جهیزیه در قالب کاروان خدمت علوی در این استان آغاز شد.

عباس روشن روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ارزش هر یک از این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، جاروبرقی و اجاق گاز ۴۰ میلیون تومان است.

وی افزود: در کنار این کالاها، یک هزار قلم کالای اساسی شامل آبگرمکن، یخچال، لباسشویی و سایر اقلام ضروری نیز تامین و در اختیار مددجویان این نهاد حمایتی قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: ارزش ریالی جهزیه‌ها و کالاهای اساسی که از محل منابع امدادی و کمک خیرین تامین شده، ۲۰ میلیارد تومان است.

روشن ادامه داد: از این میزان ۱۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در بخش جهیزیه و پنج میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در بخش کالاهای اساسی هزینه شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر جامعه هدف کمیته امداد در استان بوشهر به هفت هزار و ۴۲۰ کالای اساسی و ضروری زندگی نیاز دارد که انتظار است با همت خیران و نیک اندیشان تامین و توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه بوشهر از جمله استان‌های گرمسیری کشور به شمار می‌رود کولر و یخچال از جمله نیازهای مهم هر خانواده بوده که در زمان حاضر مددجویان استان به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و یک هزار و ۸۰۰ دستگاه کولر گازی نیاز دارند.

وی تاکید کرد: انتظار است همه خیرین و افرادی که مسئولیت اجتماعی متوجه آنها است در تامین این کالاهای مورد نیاز مددجویان همکاری لازم را با کمیته امداد داشته باشند.