کرمان - ایرنا - طی یکی دو هفته گذشته قطع برق همزمان با گرمای بالای هوا مشکل ساز شده بود اما مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان می گوید با عملیات جابه جایی و انتقال پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از سرجاز شهرستان جیرفت به بم، مشکل قطعی و افت ولتاژ در این شهرستان رفع شد.

حمید رضا حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بالا رفتن دمای هوا باعث افزایش مصرف برق به ویژه در مناطق گرمسیری شده است افزود: استفاده از وسایل سرمایشی در بم باعث بروز برخی ناپایداری ها و افت ولتاژ در شبکه شده بود که تصمیم به انتقال و جابه جایی پست کمکی برای حفظ پایداری شبکه و تامین آسایش مشکل شهروندان گرفته شد.

وی اظهارداشت: به دلیل احداث پست ثابت ۱۳۲ کیلوولت سبزواران، به پست سیار سرجاز در جیرفت نیازی نبود و این پست هفته گذشته پس از بررسی های کارشناسی در کوتاه ترین زمان ممکن به بم منتقل شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان کرمان تصریح کرد: پست سیار ۱۳۲ کیلوولت از روز جمعه وارد مدار شبکه برق بم شده و هم اکنون شبکه بدون مشکل در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: خاموشی برنامه ریزی شده برای بخش خانگی در تابستان امسال نداریم و خاموشی های احتمالی به دلیل اقدامات فنی و بروز حوادث پیش بینی نشده است.

حبیبی ادامه داد: تمامی نیروهای تعمیراتی و فنی شرکت برق منطقه ای به صورت شبانه روز و در شرایط آب و هوایی بسیار گرم مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق توسط شهروندان بیان کرد: خاموش کردن وسایل سرمایشی اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار(اوج مصرف)، باعث می شود همه شهروندان از برق مطمئن و پایدار برخودار شوند.

از ابتدای شروع فصل تابستان و افزایش دما و گرمای شدید هوا، شبکه برق در بم با اختلال و افت ولتاژ و خاموشی مواجه شده بود که همین مساله گلایه ها و مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشت.

بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.