بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با اجرای طرح ابتکاری دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی برای سومین سال متوالی، شبکه دانش‌آموزان تراز گام دوم انقلاب اسلامی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، علی موحدی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان بوشهر به عنوان تنها استانی است که برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چهار پیوست عملی طراحی، اجرا کرده و یا در حال اجرا دارد.

وی افزود: دانش‌آموز تراز انقلاب اولین پیوست عملی سند تحول است که به ابتکار این استان، برای سومین سال تحصیلی متوالی در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به انتخاب ۲۵ دانش‌آموز تراز انقلاب در مرحله نخست و ۲۶ دانش آموز در مرحله دوم تصریح کرد: تعدادی از دانش‌آموزان برگزیده دوره اول به عنوان مشاوران مسئولان اجرایی شهرستان و مناطق خود، در حال خدمت به جامعه هستند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در دهه امامت و ولایت به عنوان سفیران غدیر، در تبیین پیام واقعه تاریخی غدیر نقش آفرینی می‌کنند.

موحدی با اشاره به اجرای دوره سوم طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: برگزیدگان دوره سوم، همزمان با روز دانش‌آموز و شهادت شهید فهمیده به عنوان الگوی نمونه دانش‌آموزان تراز تجلیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، مدرسه تراز انقلاب را دومین پیوست عملی سند تحول دانست و ادامه داد: با دریافت ۱۵۰ مقاله از فرهنگیان سراسر کشور با موضوع مدرسه تراز انقلاب اسلامی، دبیرخانه این طرح در حال استخراج شاخص‌های مدرسه تراز برای سال تحصیلی آینده است.

وی بیان کرد: با رونمایی از طرح‌های مربی پرورشی تراز انقلاب اسلامی در هفته تربیت اسلامی در اسفند سال گذشته و معلم تراز انقلاب اسلامی در هفته معلم سال جاری، اجرای سومین و چهارمین پیوست سند تحول بنیادین در استان شروع شده است.

موحدی گفت: با اجرای این طرح‌های ابتکاری و بنیادین می‌توان ادعا کرد که آموزش و پرورش استان بوشهر، برنامه محورترین اداره کل آموزش و پرورش در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دولت مردمی ایران قوی در حوزه‌های مختلف پشتیبانی، ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای، نوسازی ناوگان خودرویی، ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان، کنکور، المپیادهای دانش‌آموزی اقدامات موثری انجام داده که در هیچ دوره‌ای مشابه ان را نمی‌توان یافت.