اصفهان- ایرنا - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هدف از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در حوزه انتخابات، آموزش مسوولان برگزاری انتخابات و تبادل تجربیات بین آنان با هدف افزایش سطح توانمندی در اجرا می‌باشد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا غلامرضا روز سه‌شنبه در جمع معاونین سیاسی و فرماندارن استان های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان در سالن شهید بهشتی (رویش) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انتخابات تجلی حضور اراده مردم آن‌هم در نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی است و در این نظام اسلامی، با توجه به اینکه میزان رای ملت است، حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بر همین مبنا، باید محل اهتمام و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیش رو، چهل و یکمین انتخاباتی است که در کشور برگزار می‌شود و ستاد انتخابات براساس چهار مؤلفه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از ابتدای فرآیند اولیه انتخابات تا زمان برگزاری، این مولفه‌ها را به جد مدنظر داشته و دارد.
غلامرضا گفت: همه مسوولان برگزاری انتخابات در هر موقعیت و جایگاهی که هستند، باید در چارچوب اخلاق و قانون گام برداریم و از نگاه ناعادلانه و تبعیض‌آمیز پرهیز کنیم.
وی افزود: همکاری و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای برگزاری پرشکوه انتخابات و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و تبلیغات منفی ایادی آن ها، امری ضروری است.
معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور و ستادهای اُستانی در انتخابات به عنوان مجریان برگزاری نباید هیچ سوگیری سیاسی داشته باشند و ضرورت دارد از رأی مردم به عنوان امانت و حق الناس صیانت کنند.

وی با اشاره به هفته امامت و ولایت افزود: عید قربان تجلی اطاعت پذیری حضرت ابراهیم و انقیاد کامل حضرت اسماعیل از پدر در اجرای حکم الهی است؛ همانگونه که فرمودند: "یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ"
غلامرضا تصریح نمود، عید قربان و عید غدیر گویای این واقعیت است که شاکله اصلی ولایت‌پذیری اطاعت محض است و بر همین مبنا، پیش‌درآمد هرگونه حرکت احیاگرایانه و اصلاحی، ولایت‌مداری است که در انقیاد و اطاعت‌پذیری محض از ولی، ترجمه و معنا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سومین همایش منطقه ای آموزش انتخابات با حضور مدیران کل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری،فناوری اطلاعات، فرمانداران و مسوولان آموزش انتخابات استان های اصفهان،البرز، چهارمحال و بختیاری،قزوین،قم و مرکزی به میزبانی استانداری اصفهان روزهای ۱۳و ۱۴ تیر در اصفهان برگزار می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.