تهران- ایرنا- ملی پوش والیبال زنان گفت: مهم‌ترین دلیل برای کسب عنوان پنجمی در چلنجرکاپ آسیا حضور نداشتن رقیبان اصلی است.

هانیه محتشمی‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره عملکرد تیم ملی والیبال زنان در مسابقات چلنجرکاپ آسیا و کسب عنوان پنجمی در این رقابت‌ها اظهار داشت: واقعیت را بگویم هرچند تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم، اما مهم‌ترین دلیل برای کسب عنوان پنجمی در چلنجرکاپ آسیا حضور نداشتن رقیبان اصلی است و نباید واقعیت را دست کم بگیریم.

وی افزود: در این مسابقات یک سری از تیم‌ها فراتر از حد انتظار بودند. تیم‌های استرالیا و چین‌تایپه پیشرفت زیادی نسبت به سال‌های قبل داشتند. در کل با حضور نداشتن چین، ژاپن و کره‌جنوبی سطح مسابقات متوسط بوده است.

عضو تیم ملی والیبال بانوان عنوان کرد: فاطمه رشیدی پس از رفتن الکساندرا کمپدلی به خوبی تیم را مدیریت کرد. وی با توجه به اینکه تجربه حضور در کنار مربیان بزرگی را داشته است توانست روند تمرینات را باکیفیت برگزار کند.

وی یادآور شد: اینکه تیم ملی سرمربی خارجی داشته باشد، مهم است اما باید کیفیت و سطح فنی آن سرمربی بالا باشد. والیبال ما از لحاظ رنکینگ جزو تاپ‌های دنیا نیست و باید یکی از سرمربیان مطرح را بیاورند، اما اگر سطح فنی آن خوب نباشد و فقط خارجی باشد چه کاری است که چنین سرمربی برای تیم ملی والیبال زنان انتخاب شود.

محتشمی‌پور اضافه کرد: از اسفند ماه یک اردوی مشترک با پیکان داشتیم. در کل سال پرترافیکی را پشت سر گذاشتیم. فدراسیون هر دو ماه یک بار شرایطی ایجاد کرد تا در مسابقات مختلف شرکت کنیم. این اردوها و مسابقات طبعا به نفع تیم ملی والیبال زنان ایران است.

وی درباره حضور در بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: این بازی‌ها فرصت خوبی است تا با قدرت‌های بزرگ دنیا دست و پنجه نرم کنیم. شرایط بازی در هانگژو متفاوت است، مسابقاتی که هر ورزشکاری آرزو دارد تا در آن شرکت کند و یقینا بهترین اتفاق رخ می‌دهد. در شهریور ماه باید به مسابقات AVC CUP برویم و این مسابقات هم مانند بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای ما دارد، اما می‌تواند حکم دیدار تدارکاتی پیش از بازی‌های هانگژو باشد.

ملی‌پوش والیبال زنان درباره عملکرد تیم زیر ۱۶ سال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: در جریان اردوی این رده بودم. این تیم در زمان کمی تشکیل شد و با سه ماه اردو توانست نتیجه قابل قبولی برابر ژاپن کسب کند. یک دورانی دختران ایران ست‌ها را با اختلاف زیاد از دست می‌دادند، اما الان جنگنده‌تر شده‌اند.