کرمانشاه – ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه با تأکید بر اینکه حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی امری ضروری است، بر لزوم همکاری مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت صیانت از منابع آبی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا شهبازی» روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه که به ریاست وی و با حضور اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، گفت: صیانت از منابع آبی مصداق بارز حفظ حقوق بیت المال است و با مدیریت بهینه مصرف باید برای تامین نیازهای شرب، کشاورزی و صنعت استان برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها و شرایط کم آبی اخیر در کشور، همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، جهت صیانت از منابع آبی و گذر از شرایط کم آبی، امری ضروری و انکارناپذیر است.

شهبازی بر لزوم ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف مردم در موضوع بحران آب تأکید نمود و خواستار ورود جدی‌تر دستگاه‌های متولی و نیز انجام برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در جهت مرتفع کردن بحران آب شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه در این جلسه گفت: از آنجا که مصارف آبی نامحدود است باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون و اصولی نسبت به حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از منابع آب زیرزمینی اقدام کنیم.

شهبازی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت همکاری سازمان جهاد کشاورزی در راستای جلوگیری از توسعه اراضی زیر کشت و جلوگیری از افزایش تنش منابع آبی در استان، گفت: همکاری سازمان جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های بهینه و اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان منطقه و دقت عمل بیشتر در نحوه اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای و تجمیعی و همچنین نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی به منظور کنترل میزان برداشت آب راهکارهایی مناسب جهت برون رفت از وضعیت بحران آبی موجود می‌باشد.

گفتنی است، برخورد جدی با حفاران چاه‌های غیرمجاز و پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز و جمع‌آوری پمپ آب‌های بستر رودخانه و رفع مشکلات اراضی تحت پوشش سد جامیشان از دیگر موضوعات مورد تاکید فرماندار شهرستان صحنه بود.

شهرستان صحنه در ۵۵ کیلومتی شرق کرمانشاه قرار دارد و به باغشهر کرمانشاه معروف است.