ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از میزبانی آموزش و پرورش استان ایلام از چهار هزار و ۷۵۴ داوطلب کنکور در مناطق مختلف خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ علی درویشی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این تعداد داوطلب در ۴۹ حوزه امتحانی و در ۶ شهرستان آبدانان، ایوان، بدره، چرداول، دهلران و ملکشاهی؛ آموزش و پرورش استان از آنان میزبانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ۲ هزار و ۹۳۲ نفر از داوطلبان دختر و یک هزار و ۸۲۲ نفر پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام همچنین از اجرای تمهیدات لازم برای میزبانی داوطلبان آزمون سراسری گفت و افزود: برای تامین سلامت آزمون تمامی حوزه های برگزاری کنکور سراسری به دستگاه های سیگنال یاب، راکت موبایل یاب و سایر تجهیزات حفاظتی مجهز شده و برای دست اندرکاران اجرای آزمون دوره های آموزشی و حفاظتی برگزار شده است.

درویشی یادآور شد: ۵۰۰ نفر از همکاران آموزش و پرورش در فرآیند برگزاری آزمون سراسری نقش دارند.

به گزارش ایرناْ آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نوبت دوم از امروز و با رقابت گروه های آموزشی علوم انسانی، علوم ریاضی و هنر آغاز و فردا با رقابت گروه های آموزشی علوم تجربی و زبان های خارجی به پایان می رسد.

۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر داوطلب ایلامی در کنکور امسال حضور دارند، تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی هفت هزار و ۳۴۳ نفر، گروه علوم انسانی سه هزار و ۹۰۳ نفر، ریاضی ۷۷۵ نفر، هنر ۳۷۹ نفر و همچنین زبان‌های خارجی ۸۲۰ نفر داوطلب شرکت کردند.

از مجموع تمامی داوطلبان کنکور در استان ایلام، هشت هزار و ۳۶ نفر داوطلب زن و پنج هزار و ۹۹ نفر نیز داوطلب مرد هستند.