تهران - ایرنا - معاون اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه وضعیت هوای تهران در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود، گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب سال گذشته، احتمال خیزش گردوغبار کمتر است.

زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت آلودگی ذرات معلق ناشی از طوفان‌های گرد و غبار امسال، توضیح داد: سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، ۲ روز با کیفیت هوای خطرناک ناشی از افزایش ذرات معلق را تجربه کردیم. امسال به دلیل شرایط مطلوب بارشی در ۱۴۰۱_۱۴۰۲، کیفیت هوای ۳ ماهه نخست در پایتخت بهتر بود.

وی با اشاره به اینکه پایتخت مستعد آلودگی بر اثر گردوغبار است، به فعال بودن چند کانون محلی ملارد، دشت ورامین و قزوین پرداخت و گفت: طرح های بیابان‌زدایی در محدوده ملارد در حال اجراست اما برای تکمیل آن سازمان جنگل‌ها نیازمند اعتبار است.

عبادتی در ادامه با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته برای مقابله با بیابان‌زایی و خیزش طوفان‌های گرد و غبار کافی نیست، افزود: علاوه بر کانون‌های داخلی کانون‌های فراملی و فرااستانی هم در وقوع این پدیده دخیل هستند.

به گزارش ایرنا، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و کمتر از ۲.۵ میکرون، روزهای پیش آسمان تهران را غبار آلود کرد و غلظت این آلاینده‌ها به حدی بود که شرایط برای تنفس گروه‌های حساس جامعه ناسالم اعلام شد.