اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: حل مشکلات شهرها و روستاهای استان نیازمند هم‌افزایی شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایرنا سیدعلی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در محل استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت اظهارکرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می توانند ارتباط بین مردم و نظام را به خوبی نمایان کنند و قطعا عملکرد آنها به پای نظام و انقلاب نوشته می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های عمرانی در شهرها و روستاها و طراحی نقشه‌ جامع و هادی استان بیان کرد: اعتقاد داریم هزینه‌ای که در این خصوص انجام می‌شود باید ماندگار باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: کارهای مرتبط با پل‌سازی، جاده‌سازی و بهسازی روستاها باید با یک ابتکار و خلاقیت نو انجام شود تا مردم باور کنند که نظام همواره در کنار آنها است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از میزان بودجه استان، اعتبار آلایندگی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه های اجرایی بیان کرد: مدیران استان باید از اختیاراتی که دارند به خوبی استفاده کرده و با الگوبرداری از تجربیات موفق دیگر شهرها و روستاها، یک کار ارزشمند در منطقه انجام دهند.

حسینی محراب گفت: شهرداران و دهیاران باید به خوبی با هم ارتباط داشته و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند، یک سری ارگان و نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری بوده که از طریق ارتباط با آنها می‌توان مشکلات شهرها و روستاها را حل کرد.

وی افزود: از آنجا که بافت استان خوزستان، قومی و طایفی است؛ انتظار داریم که شهرداران و دهیاران، به همه مردم خدماتدهی رسانی کنند نه اینکه تنها قوم و طایفه خود را مدنظر داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: ارتباط بین مجموعه‌ها همواره لازم است و شهرداران بدون هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها نمی‌توانند به تنهایی مسائل و مشکلات شهرشان را برطرف کنند. شهرداران و دهیاران باید از این فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته به خوبی استفاده کرده و یک تغییر مثبت ایجاد کنند.

وی افزود: مسئولان استان علاوه بر اینکه باید در کنار مردم باشند، از فساد در مجموعه های اداری جلوگیری کرده و مانع اقدامات افراد سودجو شوند.

حسینی محراب در پایان به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: تمامی شهرداران و دهیاران باید سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم را مدنظر داشته و در این خصوص برنامه‌ریری لازم را انجام دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.