رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: امسال از رسانه‌های ۳۱ استان و ۸۰ شهرستان کشور اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌های معتبر آثاری در حوزه‌های مختلف به جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ارسال شد که نسبت به آخرین سال برگزاری جشنواره «سال ۹۷» بالغ بر ۷۴ درصد رشد داشته است.

رضا ثقتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: داوری این آثار به انجام رسیده و آماده برگزاری مراسم پایانی جشنواره در بارگاه مقدس خواهر امام رضا (ع) در رشت با توجه به اینکه جشنواره به نام امام رضا(ع) متبرک است، هستیم.

وی عنوان کرد: برگزیدگان جشنواره از سراسر کشور برای آئین اختتامیه دعوت خواهند شد و به آثار برتر جوایز، لوح تندیس افتخار و خادمی امام رضا(ع) اهدا می‌شود.

وی گفت: این جشنواره فرصتی برای گردهمایی و اجتماع فعالان عرصه رسانه و همه کسانی که در حوزه نشر فرهنگ رضوی دستی و نقشی دارند می‌باشد و باور داریم که بستر رسانه میدانی‌ترین فرصت برای نشر فرهنگ رضوی است که می‌تواند کمک حال بنیاد بین المللی امام رضا(ع) باشد.

ثقتی، هدف‌گذاری بر بستر رسانه‌ها را عالیترین هدف‌گذاری برای نشر معارف دینی و اهل بیت(ع) دانست و افزود: این جشنواره در ۲۳ تیرماه با خیل عظیمی از فعالان عرصه رسانه‌ای استان و کشور و بنیاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر آن از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.
سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی و اجتماعی حضرت (ع)، جلوه‌های رضوی و اقتصاد مقاومتی پنج محور موضوعی جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها است که آثار رسیده بخش‌های اصلی شامل؛ مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، رادیویی و تلویزیونی و شعر رضوی در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس» و «مقاله» داوری شدند.