تهران- ایرنا- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به مناسبت عید غدیر پویش «بابای من علی» را با هدف آشنایی با ویژگی‌های پیامبر (ص)، امام علی (ع) و واقعه غدیر برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسان فرهنگی، مربیان و گروه های تخصصی حوزه کودک و نوجوان پویش «بابای من علی» را با توجه به نیاز و علایق مخاطب کودک و نوجوان برای عید غدیر برگزار می‌کند.

غدیر یک مساله مهم و تاثیرگذار است که تاکنون به صورت مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان نسل جدید شرح داده نشده است. آشنایی با ویژگی‌های پیامبر (ص) و امام علی (ع)، آشنایی با ماجرای واقعه غدیر و اتفاقات قبل و بعد از آن می‌تواند ضمن معرفی الگوی صحیح اخلاقی از سنین کودکی، محتواهای مفید در اختیار فرزندانمان قرار دهد.

آموزه‌هایی که اگر در سنین کودکی و نوجوانی بر لوح پاک وجودشان نقش ببندد در تمام مراحل زندگی راهنما خواهند بود و ضمن تقویت هویت اسلامی-ایرانی بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

مریم حقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران درباره پویش «بابای من علی» اظهارداشت: این نهاد با برگزاری برنامه هشتاد روزه «دست در دست» در اولین قدم با برگزاری پویش «بابای من علی» تلاش می‌کند مفاهیم غدیر را به زبان کودک و نوجوان در قالب‌هایی جذاب ارائه دهد.

حقی گفت: ساخت نماهنگ‌ «بابای من علی»، تیزرهای متعدد با عنوان «بیاید باهم جشن بگیریم»، برگزاری جشن‌های میدانی در نقاط مختلف استان تهران، داستان کوتاه «نور» در قالب‌های کمیک و موشن کمیک، بسته‌های عیدانه برگزاری «جشن خانه ما و محله ما» بخشی از فعالیت‌های کانون به مناسبت عید غدیر است و امیدواریم بتوانیم در کنار شادی این جشن بزرگ در ارتقای سطح آگاهی معنوی و اجتماعی مخاطبان کودک و نوجوان گامی موثر برداریم.

براساس این گزارش، نماهنگ «بابای من علی» با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، کارگردانی سیدامیرحسین محمودیان، تهیه‌کنندگی محمد صفی خانی با اجرای سیدمحمدرضا نوشه‌ور و گروه‌های سرود آوای احسان، ساکنان آسمان و تسنیم تولید و منتشر شده است، مجری طرح این اثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران است.

همزمان با رونمایی از نماهنگ «بابای من علی» از پوستر کولاژ پویش عید غدیر نیز رونمایی شده است.