آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: دهیاران در قالب مدیران اجرایی روستاها به عنوان جوامع کوچک، حلقه ارتباطی بین مردم با مسئولان هستند که باید زمینه خدمات‌رسانی بیشتر به آنها را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از دهیاران شهرستان آستارا به مناسبت روز دهیار اظهار کرد: دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها مسئولیت‌ بسیاری را عهده‌دار هستند و باید با تلاش بیشتر و جلب کمک دستگاه‌های اجرایی، زمینه خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مردم را فراهم کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت روستاها از نظر گستره، جمعیت و میزان و گوناگونی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی و مدیریت باید به گونه‌ای باشد که به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این نقاط منجر شود.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه دهیاران در خط مقدم ارائه خدمات به روستاییان قرار دارند، بیان کرد: دهیاران باید همه امور روستاها از جمله خدمات و تسهیلات عمومی، توسعه اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و امور زیربنایی را به طور کارشناسی دنبال کنند.

۲۳ دهیار بخش مرکزی و ۱۲ دهیار بخش لوندویل، از توابع شهرستان آستارا در ادامه این مراسم که با حضور امید نبی‌زاده مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان برگزار شد، با اهدای لوحی تقدیر شدند.

شهرستان آستارا که با ۲ بخش و ۶۲ روستا حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.