یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز گفت: بیش از ۱۰۰ موکب غدیریه در شهر و مناطق روستایی در بخش مرکزی فعالیت خود را برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی از عاشقان حضرت علی (ع) در شهرستان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، مصطفی زارع زاده چهارشنبه شب در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: این موکب‌ها تا پایان دهه امامت و ولایت با مشارکت جوانان و خیران در مناطق مختلف فعال است.

وی با تبریک عید سعید غدیرخم به اهمیت آن اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۵۰ جشن همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ادبی ، هنری و بصیرتی در شهرستان اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز بیان کرد: این جشن‌ها همه به صورت مردمی و با مشارکت پرشور شهروندان به خصوص جوانان در مساجد، حسینیه‌ها و سایر مراکز فرهنگی معابر آغاز و ادامه دارد.

زارع زاده بیان کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر کار پخت و توزیع غذا در سطح محلات مختلف آغاز و بیش از ۱۵هزار وعده غذا توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۷ حرکت کاروان شادی از میدان توحید آغاز و سپس با حرکت در سطح معابر مختلف در پایان در حسینیه اعظم به اجرای برنامه می‌پردازند.

معاون فرماندار مهریز یکی از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت را در شهرستان برگزاری میهمانی یک کیلومتری غدیرخم ذکر کرد.

زارع زاده گفت: این برنامه با همکاری مردم و خیران و حضور گسترده خانواده‌ها و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و رفاهی از ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۶ تیرماه از مسجد حضرت امیر المومنین (ع) تا میدان ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

وی گفت: در این میهمانی با برپایی موکب‌های مختلف و جشن و برنامه‌های متنوعریال فضایی شاد و معنوی برای خانواده‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح هر پایگاه بسیج یک موکب غدیریه از دیگر برنامه‌های مهمی است که توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آغاز و ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری پویش‌های مختلف مردمی، نورافشانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، توزیع شربت و شرینی و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و همچنین ایجاد غرفه‌های فرهنگی جزو دیگر برنامه‌هاست.

زارع زاده تاکید کرد: برگزاری جشن ازدواج زوج‌های جوان و برپایی سفره عقد در امامزاده سید غیاث الدین نیز در بزرگداشت عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.