بوشهر - ایرنا - معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت:در این مرکز پارسال ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش حضوری برای کارکنان ستاد و حدود ۱۷ هزار نفر ساعت آموزش برای مدیرانی استانی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا براتی روز پنجشنبه در دوره آموزشی کشورداری در استان بوشهر اظهار کرد: سرپنجه‌های اصلی حکمرانی در کشور استانداران، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند که اگر در حوزه مدیریت استانی و شهرستانی خوب عمل شود حکمرانی در کشور با جهش، توسعه و پیشرفت مواجه می‌شود.

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: روزمرگی و پرداختن به مسائل روزمره در زمان حاضر یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر مدیران شده است و باید با ارائه آموزش‌های اصولی در بخش‌های مختلف از این رویه خارج شد.

وی ادامه داد: امروز در عصر فناوری‌های نو قرار داریم و به همین دلیل مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریتی باید به فناوری‌های روز مجهز باشند.

براتی تاکید کرد: تلاش می‌شود در دوره‌های آموزشی تعریف شده اطلاعات مورد نیاز مدیران ارائه شود.

وی در خصوص کشورداری گفت: آموزش؛ یکی از عوامل توانمندسازی مدیران دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا امسال دوره‌های آموزشی کشورداری، جهاد تبیین و تفکر راهبردی در دستور کار است.

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: کشورداری مطلوب را باید در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها دنبال کرد.

براتی با بیان اینکه مردم در انتخاب سرنوشت خود موثر هستند گفت: در کشورداری اسلامی مردم یک اصل هستند و به همین دلیل باید آنها را بعنوان یک ظرفیت در کنار خودمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کشورداری اسلامی؛ نوین‌ترین نوع کشورداری است و بیانیه گام دوم انقلاب برهمین اساس نوشته شده است.

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم سند تحول بنیادین و برنامه توسعه را براساس بیانیه گام دوم و کشورداری اسلامی برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است برهمین اساس مسائل معنوی، تقویت ایمان و همبستگی را در جامعه گسترش می‌دهند و در این شرایط هیچ قدرتی توان مقابله با این نظام را ندارد.

آموزش لازمه کار مدیران دستگاه‌های اجرایی است

استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: آموزش نیاز روزمره همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و یک سازمان و مدیراست و یادگیرنده کسی است که از هر فرصتی برای آموزش استفاده کند.

احمد محمدی زاده با تبریک عید غدیر افزود: امروز همه کارگزاران نظام اسلامی باید از مولی متقیان درس بگیریم.

وی تاکید کرد: به طور حتم خداوند در دستگیری از کودکان و کمک به نیازمندان حکمتی قرار داده بنابراین توجه به محرومان و خدمت به آنان مهمترین نکته‌ای است که از غدیر باید آموخت.

محمدی زاده گفت: امنیت، معیشت، مسکن و اشتغال در حکومت امیرالمومنین (ع) بعنوان یک اصل شناخته می‌شد امروز نیز ما بعنوان کارگزاران نظام اسلامی باید به این سه مقوله توجه داشته باشیم.