قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین از راهیابی ۱۱ هنرستان استان به مرحله کشوری رویداد "الف تا" خبرداد و گفت: این جشنواره با هدف ترویج، حمایت و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای در حال پیگیری است.

نقی سیاهکالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هنرستان ها به مرحله کشوری این رویداد و حضور در نمایشگاه "ساخت ایران" که ویژه توانمندی های هنرستان های کشور است و 18 تا 21 تیر ماه برگزار می شود، راه پیدا کردند.

این مسوول خاطرنشان کرد: تحول در مدارس نیازمند فعال سازی ظرفیت های این مراکز آموزشی از سوی مدیران و معلمان است.

وی اظهار کرد:از مهمترین لوازم امیدآفرینی انگیزه بخشی و توانمندسازی مدیران و معلمان به اشتراک گذاری و قله سازی تجارب تحول آفرین در مدارس مختلف کشور است.

سیاهکالی همچنین گفت: رویداد الف تا یا همان الفبای تحول آموزش و پرورش با هدف اشتراک گذاری ایده ها و تجارب نوآوری بین مدارس پیشتاز در زمینه تحول و تجلیل از مدیران و معلمان آنها در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: پیوند میان مدارس «پیشتاز» و «در مسیر» تحول و ارائه آخرین دستاوردهای برترین مدارس دولتی و غیر دولتی هنرستانهای فنی حرفه ای و مؤسسات نوآور آموزشی از دیگر اهداف رویداد است.

سیاهکالی با بیان اینکه آثار این این رویداد و جشنواره از سوی معلمان مدیران مدارس مجموعه ها و مؤسسات فعال آموزشی و تربیتی مدارس فنی و حرفه ای و مدارس استان ارسال شده است،در رابطه با فرآیند داوری آثار ارسال شده گفت: داوری آثاری که در بخش تک ایده ها و تجارب ارسال شده شامل سه مرحله است که دو مرحله آن انجام شده و مرحله سوم به صورت حضوری در نمایشگاه انجام خواهد شد.

این مسوول افزود: برخی از مدارس منتخب نیز که دارای الگوی کلان مدرسه ای بوده اند به رویداد حضوری دعوت شده اند و فرآیند داوری این مدارس به گونه ای طراحی شده است که داوران و کارشناسان با بررسی عملکرد مدارس بر اساس ارائه در نمایشگاه و نیز مستندسازی تجارب آنها اعلام نظر می کنند.