اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه آموزگاران استان ۱۰ عنوان برتر در جشنواره بین‌المللی "ایده ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای " کسب کردند، گفت: ۲ آموزشگاه ابتدایی خوزستان نیز به عنوان مدارس پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین کشور معرفی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، مسعود حمیدی نژاد روز پنجشنبه بیان کرد: رویداد بین المللی "الف تا " با هدف ترویج، حمایت و اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای در کشور برگزار شد.

وی افزود: ۳۶ هزار اثر از مدارس ایران و ۱۷ کشور خارجی به این جشنواره ارسال شد و ۳۰۰ اثر از مدارس ایران و ۹ کشور خارجی به بخش پایانی راه یافتند.

حمیدی نژاد گفت: ۱۴ هزار و ۵۴۰ اثر در بخش تک‌ایده‌ها و تجارب، یکهزار و ۲۶۵ اثر در بخش راهبردها و ساز و کارهای تحول در نظام آموزش و پرورش و ۵۲۲ اثر در بخش الگوی کلان مدرسه‌ تحولی، ۲۱ هزار و ۳۵۴ اثر در قالب عصر جدید یاددهی و یادگیری به دبیرخانه ملی این رویداد ارسال شد.

وی با اشاره به موفقیت آموزگاران خوزستانی در جشنواره ملی عصر جدید یاددهی-یادگیری ادامه داد: آموزگاران خوزستانی شامل مریم باباخانی زاده از دزفول در درس فارسی پایه اول، سهیلا حسینی ارشد در علوم چندپایه و نجمه منجزی در ریاضی پنجم موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این جشنواره شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: گروه ۲ نفره هنرستان مهدیه بهبهان در قسمت سناریونویسی از ایده تا بازار و دبستان معرفت و دبستان بهشت پروانه‌ها از استان عنوان ۲ مدرسه پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین در کشور معرفی شدند.

جامعه فرهنگی خوزستان ۶۷ هزار نفر است.