رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: شهدای انقلاب اسلامی با توجه به اینکه می توانستند آسایش را انتخاب کنند اما از ویژگی‌های متمایزی چون زمان شناسی و امام‌شناسی برخوردار بودند و با بهره از این ویژگی ها راه روشن خویش را برگزیدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ۲۵۷ شهید کارمند گیلان و شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی اظهار کرد: شهید انصاری نیز از ویژگی های یادشده بهره مند بود و با بهره از همین ویژگی‌ها،خدمت در کشور را برگزید وگرنه ایشان می‌توانست در آمریکا بماند و در رفاه و آسایش زندگی کند؛ اما این شهید گرانقدر همانند شهید دکتر چمران به ایران بازگشت چون زمان، زمانه و امام وقت خود را شناخت و به یاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران شتافت.

وی خاطرنشان کرد: شهید انصاری به عنوان استاندار در گیلان مشغول به کار شد و صادقانه به مردم خدمت کرد تا به همراه شهید نورانی معاونش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با حمایت ملت و شهدای گرانقدر توانستد بر قدرت های شیطانی فائق آیند و نشان دادند که قدرت‌های استکبار جهانی پوشالی هستند و هم‌اینک نیز برخی از این قدرت‌ها به ضعف و نابودی خود اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: هر ملتی که زمان شناس باشد و امام وقت خود را بشناسد در برابر مشکلات پیروز و سربلند می‌شود و ملت ایران نیز با بهره از این ویژگی ها به نماد ایستادگی در برابر دشمن تبدیل شده اند.

در مراسم گرامیداشت ۲۵۷ شهید کارمند گیلان و شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی ،خانواده شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی و جمعی از خانواده های معزز شهداحضور داشتند.

تجلیل از خانواده شهیدان علی انصاری، علیرضا نورانی، تجلیل از تعدادی از خانواده شهدای کارمند گیلان و رونمایی از کتاب کارمندان شهید استان گیلان از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت شهدای کارمند استان بود.

پانزدهم تیر ماه سال ۱۳۶۰ علی انصاری استاندار وقت گیلان به همراه علیرضا نورانی معاون عمرانی استانداری به دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

صبح امروز نیز محل شهادت علی انصاری و علیرضا نورانی در خیابان لاکانی رشت از سوی مسئولان این استان و خانواده شهدا گلباران شد.