تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین و پرداخت اعتبارات از طرف رئیس جمهور به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری در خصوص گلایه داریوش ارجمند در ارتباط با پرداخت نشدن کمک مالی ۲۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور به موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: امسال طبق اعلام رسمی، موضوع از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع در مراسم تجلیل از هنرمندان متولد اردیبهشت و مذاکراتی که با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته‌ام، این کمک در بودجه سال ۱۴۰۲ موسسه پیش‌بینی شده و بدون هر گونه محدودیت و نگرانی پرداخت خواهد شد.

رئیس هیئت امنای موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: طبق روال معمول در سه ماهه ابتدای هر سال در بسیاری از نهادهای اجرایی مشکلاتی درخصوص کمک‌های مالی وجود دارد که به مرور حل و فصل می‌شود و قطعا تکریم هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور و حمایت از موسسه هنرمندان پیشکسوت از اولویت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این موضوع نباید باعث نگرانی اعضای موسسه شود.

به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از هنرمندان متولد تیر و مرداد روز گذشته (۱۴ تیر) به همت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبا برگزار شد.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون و رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در این آیین با گلایه از تحقق نیافتن بودجه‌ای که قرار بود به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تعلق گیرد گفت: مرد است و قولش. قرآن می‌گوید به عهد خود وفا کنید اما ۱۵ ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست.

ارجمند تأکید کرد: آقای رئیسی یک شاهی از ۲۰ میلیاردی که شما قولش را داده‌اید به ما نرسیده است. به قول خود وفا کنید که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند نفس بکشد.