بجنورد- ایرنا- رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور گفت: ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ۲۰۲۰ طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی برای نیازمندان و ساکنان مناطق کم برخوردار در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، علی آقامحمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: بسیاری از خانوارهای مناطق کم برخوردار توانایی پرداخت آورده نهضت ملی مسکن را ندارند بنابراین باید با راهکاری دیگر برای اقشار نیازمند مسکن تهیه کنیم.

وی افزود: برای این خانوارهای نیازمند تعاونی های مسکن تشکیل و از توان این اقشار برای ساخت و ساز استفاده خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: براساس آمار دستگاه های متولی خراسان شمالی تاکنون ۲ هزار و ۵۱۲ خانوار نیازمند در این استان برای خانه دار شدن ثبت نام کرده اند که باید اطلاع رسانی ها برای ثبت نام دیگر افراد جامانده بیشتر شود.

رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور گفت: برای ساخت مسکن نیازمندان در خراسان شمالی باید با همکاری دستگاه های اجرایی ۱۰ هزار قطعه زمین مشخص شود تا اولین گام برای خانه دار شدن این افراد برداشته شود.

شناسایی ۷۷۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل

آقا محمدی گفت: ارتقای عدالت تربیتی و افزایش مشارکت اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی ۲ هدف عمده ای است که این ستاد به شکل جدی دنبال می کند.

وی افزود: در این راستا ۷۷۴ هزار کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل در سطح کشور شناسایی و ۱۵۰ هزار نفر از آنها جذب مدارس و کلاس‌های درس شدند.

آقامحمدی با تاکید بر ارتقای سلامت در مناطق کم برخوردار کشور، گفت: تاکنون ۶ میلیون نفر از افراد نیازمند در حوزه بهداشت و درمان زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

افتتاح نمایشگاه توانمندی های کمیته امداد از محلات کمتر برخوردار بجنورد، حضور در مراسم توزیع جهیزیه نوعروسان نیازمند، بازدید از مناطق کم برخوردار بجنورد و حضور در جلسه شورای اداری خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه رییس ستاد طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کمتر برخوردار کشور به استان بود.