رشت - ایرنا - رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تربیت و تعالی معنوی یکی از راهبردهای مستمر ارتش و در صدر برنامه‌ریزی های فرهنگی، آموزشی و معارفی به ویژه قرآنی است.

ناخدایکم رضا اژدر شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ قرآنی غدیر در مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم (ع) رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمان شناسی و توجه به موقعیت های مناسب در اثربخشی برنامه ها یکی از الزاماتی است که باید در برنامه ریزی به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: بر این اساس با توجه به حال و هوای معنوی در جامعه و شور و نشاط دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) در قالب رزمایش قرآنی چند برنامه تخصصی عمومی در سطح نیروی دریایی پیش بینی شده که در حال اجرا است.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نداجا رونمایی از طرح قرآنی تسنیم با محوریت واژه های آسمانی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و گفت: این طرح از برنامه های آموزشی و ترویجی برای آشنایی با لغات و ترجمه قرآن کریم و در مرحله بعد گامی در جهت حفظ موضوعی این کتاب آسمانی است.

وی بیان داشت: در قالب این طرح و براساس نظریه کارشناسان و طراحان با آشنایی ۲ درصد از کلمات، این زمینه فراهم است که به درک معنوی ۸۲ درصد از ترجمه قرآن کریم برسیم.

اژدر اظهار کرد: البته در مرحله شروع این طرح، جامعه مخاطب در مرکز آموزش های لازم را فرا گرفتند و با توجه به اینکه جوانان‌ ذخیره‌های امید برای ارتش جمهوری اسلامی هستند و در ابتدای خدمت قرار دارند و با توجه به اینکه زمینه یادگیری در آنان وجود دارد رونمایی از طرح در مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم (ع) رشت انجام شد.

وی گفت: این طرح در مجموعه دریایی بوشهر ویژه دانشجویان اجرا می شود ضمن اینکه پس از بازخوردگیری در سطح تمامی کارکنان و خانواده های آنان تسری خواهیم داد.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نداجا در ادامه دوره ارتقای مهارت های تدریس ویژه معلمان قرآن کریم روزهای سه شنبه را از دیگر برنامه های این رزمایش عنوان کرد و افزود: کلاس های قرآن کریم روزهای سه شنبه در مجموعه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی دایر است و بر مبنای موضوعاتی که ابتدای سال تعیین و اطلاع رسانی می شود، همکاران معلم قرآنی در این کلاس ها به ارایه معارف و مطالب قرآنی اهتمام دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به به‌روزرسانی مهارت ها و ارتقای دانش های مرتبط در مسیر تعلیم و تعلم، دوره ارتقای مهارت های تدریس برای معلمان مستقر در مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم (ع) رشت و تعدادی از همکاران در منطقه چهارم امام رضا (ع) انزلی و پایگاه های مستقر در منجیل پیش بینی شده که در حال برگزاری است.

اژدر دوره تربیت مربی مهدالرضا را از دیگر برنامه ها در قالب این رزمایش ذکر کرد و گفت: اولین دوره تربیت مربی مهدالرضا اسفند سال گذشته برگزار شد و با توجه به رضایتمندی مخاطبان اکنون این دوره ویژه خواهران با حضور ۴۰ نفر از مرکز انزلی و منجیل در مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم در حال برگزاری است.

وی گفت: آزمون نهایی این دوره هفته آینده برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی ضمن دریافت گواهینامه، در سطح مدارس قرآنی از ظرفیت این مربیان استفاده می شود.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نداجا با اشاره به اجرای طرح جامع ارزیابی از نخبگان قرآنی و رهپویان وحی ادامه داد: با همت همکاران به طور میانگین هر چهار ماه یک بار در کنار آموزش های عمومی و تخصصی، طرح ارزیابی جامع از این افراد را در صدر برنامه های قرآنی داریم.

وی به راه اندازی مدرسه مجازی آل عبا (ع) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ کلاس تخصصی برای ارایه آموزش های تکمیلی به خانواده ها، همکاران و کارکنان پایور علاقمند به ارتقای مهارت برگزار شده است.

اژدر اضافه کرد: تلاش و تدبیر کارشناسان ما این بوده که در کنار ایجاد انگیزه برای جذب، به سمت برنامه های تخصصی و حضور در این کلاس ها، استعدادیابی خوبی انجام شود ضمن اینکه زمینه ارایه آموزش و رشد مخاطبان فراهم شود.

رزمایش بزرگ قرآنی غدیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تا ۱۸ تیر در مرکز آموزش های تخصصی باقرالعلوم (ع) رشت ادامه دارد.