دزفول- ایرنا- مسوول ستاد مردمی غدیر دزفول گفت: افزون بر ۱۶۰ هزار پرس غذا یه مناسبت عید سعید غدیر خم در دزفول توزیع شد.

سید اسماعیل علوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته افزون بر ۱۴۰ هزار پرس غذا به مناسبت عید سعید غدیرخم در دزفول توزیع شد که امسال به ۱۶۰ هزار پرس رسید.
وی ادامه داد: این غذاها در مناطق مختلف شهری و روستایی از جمله مصلا و روستاهای تابعه پخت و با اولویت نیازمندان و افراد تحت پوشش توزیع شد.


وی با بیان اینکه ۵۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شد، افزود: اقلام موردنیاز برای اطعام غدیر توسط خیرین، نیکوکاران و با محوطه سازی ادارات دزفول تامین شد.
علوی ادامه داد: شب گذشته جشن غدیر با حضور گسترده اهالی و نمایش میدانی در روستای شهید بهشتی برگزار و حدود هفت هزار پرس غذا پخته شد.
مسوول ستاد مردمی غدیر دزفول بیان کرد: سه هزار پرس غذا نیز توسط بانوان در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(س) کوی مدرس دزفول پخت و توزیع شد.
وی به برگزاری میهمانی پنج کیلومتری عید غدیر خم در دزفول نیز اشاره کرد و گفت: این ضیافت از میدان رودبند تا میدان مقاومت توسط ۵۴ موکب برپا شد.
علوی ادامه داد: فردا نیز قرار است جشن غدیر با اجرای نمایش نامه در روستای دهنوباقر برگزار شود.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.