یزد- ایرنا- همزمان با دهه امامت و ولایت جمعه شب جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار با برپایی ۱۱۰ موکب مختلف در یزد برگزار شد.

به گزارش جمعه ایرنا، این مراسم معنوی در مرکز استان در قالب جشن بزرگ غدیرخم با همکاری مردم و حضور پرشور خانواده‌ها از امامزاده جعفر (ع) تا خیابان قیام و میدان امیرچقماق برگزار شد.

در قالب این تعداد موکب علاوه بر پذیرایی شهروندان، برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مخصوص کودکان و نوجوانان توسط تشکل‌های مردمی برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم، جشن بزرگی در میدان تاریخی امیرچقماق با حضور هنرمندان کشوری و استانی برگزار و مرحله دوم قرعه کشی واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر برگزار گردید.

مشابه این جشن به مناسبت دهه امامت و ولایت در ۱۱ شهرستان و همچنین مناطق روستایی با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و مسابقات و پذیرایی خیلی باشکوه انجام شد.

عید غدیر ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است در احادیث شیعه این عید را عیدُاللهِ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) یاد کرده‌اند.

در واقع «غدیر» حقیقت انکارناپذیر قلب تاریخ اسلام است که روشنگر صراط مستقیم بوده و دمی به تاریکی نخواهد گرایید.

غدیر پیمان سرگشاده خاتم‌الانبیا است که هیچگاه بسته نمی‌شود و عهدی است که تا ابد می‌توان انگشت بیعت بر آن نهاد و به قافله غدیر متصل شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.