یزد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی اردکان یزد از کشف چهار تن عسل غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی در محور اردکان- چوپانان خبر داد.

به گزارش شنبه پایگاه خبری پلیس یزد، سرهنگ "مجتبی نظری فرد" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "اردکان - چوپانان" به یک دستگاه کامیونت فوتون مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۱۸۰ حلب عسل به وزن ۴ هزار کیلوگرم کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اردکان افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ نظری فرد در پایان گفت: برخورد قاطعانه با افراد سودجویی که سلامتی مردم برایشان اهمیتی ندارد و تنها به منافع خود فکر می‌کنند همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگردهای مجرمان سایبری است.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیرواقعی درآگهی‌های فروش وسایل در سایت‌ها، قربانیان خود را به دام می‌اندازند؛ آنها با سوء‌ استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌های مشابه، با درج آگهی‌های جعلی و با تعیین قیمت‌های پایین ‌تر از عرف بازار و وسوسه انگیز از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و پس از واریز مبلغ توسط خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و یا دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگردهای مجرمان سایبری است؛ شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده، مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و هر پرداختی حتما بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.

سردار بهدانی فرد تاکید کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتمادالکترونیکی هستند خرید کنند و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به همشهریان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

کشف ۷۲ هزار قلم کالای احتکار شده در یزد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۲ هزار و ۲۰۰ عدد تخم مرغ، پودر ماشین لباسشویی، شکر و روغن سرخ کردنی خارج از شبکه توزیع در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سردار" عباسعلی بهدانی فرد" گفت: با کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیری تخم مرغ، روغن خوراکی و ... توسط فردی سودجو در انباری واقع در یکی از محله‌های شهرستان یزد بلافاصله ماموران پلیس اماکن برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از وجود کالا در انبار مذکور، با هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات ، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این انبار، ۷۲ هزار و ۲۰۰ عدد تخم مرغ، پودر ماشین لباسشویی، شکر و روغن سرخ کردنی خارج از شبکه توزیع کشف و آن را پلمب کردند، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه بیش از ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

وی در پایان از شهروندان خواست، هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.