شهرکرد-ایرنا- رییس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای یکی از حفاران غیرمجاز در مناطق تاریخی این استان از سوی دستگاه قضایی حکم محکومیت صادر شد.

حمیدرضا مُعین فارسانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و صدور حُکم از سوی مرجع قضایی، یکی از حفاران غیرمجاز مناطق تاریخی استان به هفت‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: همچنین براساس این حُکم، همه ادوات حفاری غیرمجاز این فرد به‌نفع دولت ضبط شد.

مُعین تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به‌محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که بخشی از این جاذبه ها در مناطق تاریخی استان قرار گرفته‌اند.

ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات اعلام کرده است: " هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.